Els fenòmens relacionats amb les altes temperatures protagonistes dels Encontres amb el Tercer Cicle

Aquest cicle de xerrades dirigides a estudiants de primer i segon cicle del Grau de Física portarà per títol Encontres Calents

Aquest mes de setembre comença la divuitena edició dels Encontres amb el Tercer Cicle, un conjunt de conferències impartides per investigadors predoctorals de la Facultat de Física de la Universitat de Barcelona dirigides a estudiants de primer i segon cicle del Grau de Física. Enguany el cicle porta per títol Encontres Calents i en podeu consultar la programació detallada al següent document.

Les xerrades, tal i com es pot deduir pel títol escollit per englobar-les parlaran sobre les temperatures recorrent els tres camps més mediàtics d’avui en dia: la biofísica, els grans acceleradors de partícules i la climatologia. Els organitzadors han batejat així aquestes jornades perquè, segons diuen, sortim d’un estiu calent “i no només per les temperatures…” És per això que la xerrada inaugural, duta a terme avui pel degà de la Facultat de Física, Joan Àngel Padró, es referia a l’altre fenomen que ha fet d’aquest un estiu calent: les retallades. En concret, ha parlat de com afecten al món universitari i a la investigació.

La següent sessió tindrà lloc el 26 de setembre i portarà per títol Particula busca partícula. Ricardo Vàzquez, del Departament ECM-UB parlarà de temes tan actuals com el  bosó de Higgs o els acceleradors de partícules. En la sessió del 3 d’octubre, Daniel Fernàndez, del Departament FFN-UB, parlarà sobre l’estat de la matèria a l’inici dels temps en la conferència titulada Desfent protons: un indici del líquid primordial. En la xerrada titulada ¿Somien els bacteris en motors d’última generació?, Rubén Pérez, del Departament ECM-UB, parlarà sobre les macromolècules, el sistema que utilitzen les cèl·lules per intercanviar matèria i energia. I per últim, el 17 d’octubre, Raül Marcos parlarà del canvi climàtic, l’escalfament global i altres efectes de gasos com el CO2 en la xerrada Quan el cel crema.