Posicionament del Consell de l’Alumnat sobre el document de governança

El CdA de la UB vol fer públic el document redactat per la ponència de la comissió de governança del CIC

Respecte el seu procediment d’elaboració i la composició de la comissió volem denunciar que:

1. Segons el nostre parer, el procés de debat plantejat pel govern de Catalunya sobre una qüestió tan transcendental com és l’organització interna de la institució universitària i els seus mecanismes de presa de decisió no és legítim, ja que no ha buscat promoure el debat amb el conjunt de la comunitat universitària i en els seus òrgans de participació, sinó que l’ha promogut a les seves esquenes.
  2. La representació majoritària de la ponència encarregada d’elaborar el document consistia en personalitats que, tot i la seva vinculació amb la universitat, són reconegudes principalment per les seves activitats en el món dels negocis privats.
  3. La ponència, tot i que se suposava que havia de preparar el document a partir del debat viscut al sí de la comissió, ha tirat pel dret en trobar impossible fer dels seus posicionaments un consens real i ha refusat el debat presentant el document de forma unilateral. A més a més, el document, tot i no haver estat assumit per la comissió, ja ha estat filtrat i presentat com a document de la comissió, fins al punt que el Secretari General d’Universitats, Antoni Castellà, ja l’ha defensat públicament.
  4. El document falsament fa un estudi del “sistema de governança” de la universitat catalana quan realment és una proposta d’un nou model d’universitat.

Respecte el contingut del comunicat volem denunciar que:

1. A partir del debat sobre la governança es pretén impulsar una (contra)reforma profunda i conjunta dels pilars fonamentals del sistema universitari públic, apostant per la seva elitització, privatització i mercantilització i la implantació dels models de gestió de les grans empreses, és a dir, en un procés general de capitalització.
  2. Enfront d’un moviment universitari organitzat, fortament mobilitzat i amb gran capacitat de crítica respecte a la situació de la universitat i el conjunt de la societat, es pretén eliminar la seva participació al sí de la institució universitària per aplanar el camí de reformes a la universitat.

Finalment, els membres del CdA de la UB exigim que:

1. Es paralitzi el document, s’anul·lin totes les reformes universitàries que ja s’han aplicat com és la nova política de preus públics i que s’organitzi un debat polític que compti amb la participació de tota la comunitat universitària.