El Taller de Pensament convida als estudiants a debatre sobre temes socials

Estudiants dels graus de Sociologia, Ciències Polítiques, Filosofia, Dret i Economia estan convidats a debatre sobre temes com l’habitatge, la participació política o el treball per extreure’n una teoria generacional

En una època com la que estem vivint és més important que mai reflexionar sobre tot allò que passa al nostre voltant. Aquest és l’objectiu del Taller de Pensament, elaborar una teoria sobre un tema d’abast social per obtenir-ne una visió generacional. Aquest grup de debat, obert a perfils molt concrets d’estudiant, tractarà temes tan diversos com l’habitatge, l’espai públic i contestació o Europa, entre altres.

Poden participar a aquest Taller de Pensament alumnes de tercer i quart curs dels graus de Sociologia, Ciències Polítiques, Filosofia, Dret i Economia de la Universitat de Barcelona, la Universitat Pompeu Fabra i la Universitat Autònoma de Barcelona. Les sessions tindran lloc a la sala de plens del Districte de Les Corts.

Per tal de facilitar el treball les sessions es faran en grups reduïts d’entre 15 i 20 persones. Cal que els estudiants interessats s’inscriguin a algun dels temes. Cada tema s’analitzarà en dues sessions. En la primera es farà un debat, moderat per la periodista Patrícia Gabancho, on els estudiants posaran en comú les seves reflexions per tal d’arribar a unes conclusions provisionals. En aquesta sessió també es nomenaran dues persones encarregades d’elaborar una proposta de teoria en la que es vagi més enllà d’aquestes conclusions. Aquesta proposta es debatrà en la segona sessió, en la que també participaran professionals de les disciplines implicades.

Després d’aquestes dues sessions els estudiants rebran una transcripció dels dos debats i una teoria elaborada per la periodista moderadora. També s’estudiarà la possibilitat de publicar el conjunt de teories amb els noms de tots els participants i, si convé, traduir-les i enviar-les electrònicament a diverses universitats.

Els temes tractats es distribuiran al llarg de diversos mesos. Durant l’octubre les sessions parlaran de llibertat, projecte i lideratge, al novembre de cultura, esport i entreteniment; les de desembre porten per títol “Treball: incorporació al sistema o construcció personal?”; al febrer es parlarà sobre ciutat, habitatge u convivència; al març es reflexionarà sobre espai públic i contestació; durant l’abril els debats giraran entorn de la política i la transformació social i el cicle es tancarà al maig parlant sobre Europa.

Per inscriure’s cal enviar un correu electrònic a tallerdepensament@gmail.com indicant el nom, la facultat, el curs i la universitat. Rebreu una convocatòria amb el dia i l’hora de la sessió i els papers de suport. Us podeu inscriure a tants temes com vulgueu però tindran prioritat aquells estudiants que no hagin participat en més de dos. En qualsevol cas, la segona sessió sempre és oberta a tothom.