La UB inaugura el curs acadèmic 2012-2013

L’acte d’inauguració ha tingut lloc al Paranimf i han intervingut, entre altres, el rector Dídac Ramírez i s’han entregat els premis extraordinaris de graus i llicenciatures

El Paranimf de l’Edifici Històric va acollir dilluns al matí l’acte d’inauguració del curs acadèmic 2012-2013 de la Universitat de Barcelona. A l’acte i van intervenir el rector, Dr. Dídac Ramírez, el catedràtic del Departament de Psiquiatria i Psicobiologia Clínica i director de l’Institut de Recerca en Cervell, Cognició i Conducta (IR3C), Carles Escera, el president del Consell Social. Salvador Alemany i el d’Universitats i Recerca, Antoni Castellà. Durant l’acte també ha actuat el cor de la UB, el secretari general ha presentat la memòria 2011-2012, s’han entregat els premis extraordinaris de graus i llicenciatures i les medalles a professors i personal d’administració i serveis que es va jubilar el curs passat.

En el seu discurs el rector, Dr. Dídac Ramírez, ha posat de manifest que, “malgrat l’actual conjuntura, en el nou curs lluitarem per la nostra autonomia, reclamarem els recursos estructurals necessaris per a una universitat pública de qualitat, i defensarem que les administracions públiques no s’oblidin de la universitat quan parlin de les seves prioritats”.

El rector Ramírez ha recordat que aquest curs «està carregat d’incerteses: els mals presagis en relació amb la crisi, el nou període electoral, la incògnita pel que fa a les condicions del rescat financer, les amenaces a l’estat del benestar», però que amb tot cal que «la universitat pública respongui amb l’estabilitat d’una institució científica que, des del rigor i la dedicació, ofereix anàlisis crítiques i claus per al present i el futur».

Enguany, l’encarregat de fer el discurs inaugural ha estat el catedràtic del Departament de Psiquiatria i Psicobiologia Clínica i director de l’Institut de Recerca en Cervell, Cognició i Conducta (IR3C), Carles Escera, que ha analitzat el concepte de representació cerebral en neurociència cognitiva.

Salvador Alemany, en la seva primera intervenció pública des que va ser nomenat president del Consell Social de la UB, el passat mes d’abril, ha defensat el que ell creu que són els quatre objectius bàsics que ha de perseguir la UB: situar-se com a element clau per sortir de la crisi i reforçar el concepte d’universitat emprenedora; millorar el model de governança i assolir un ampli consens en aquest sentit; col·laborar amb la resta d’universitats i dotar-se d’estructures que permetin la realització d’accions conjuntes i internacionalitzar, encara més, la Universitat de Barcelona.

Per la seva banda, Antoni Castellà ha recordat que som en una situació econòmica sense precedents que afecta les institucions públiques, ha agraït a la comunitat universitària els esforços que fa per continuar treballant malgrat les adversitats, i ha defensat “el model econòmic basat en el coneixement —que es genera nuclearment a les universitats— i la recerca, sigui de l’àmbit que sigui