Jornada de protesta estudiantil contra la pujada de taxes

Uns 3.500 estudiants es manifesten en contra de la pujada de taxes i la privatització de la universitat

La Plataforma en Defensa de la Universitat Pública, que agrupa estudiants, professors i personal de les universitats públiques catalanes ha convocat per avui una jornada de protesta contra l’augment de les taxes, la pèrdua de qualitat de l’ensenyament i la privatització de la universitat pública. Les universitats on la vaga ha tingut més seguiment han estat la Universitat de Barcelona i la Universitat Autònoma de Barcelona, mentre que a la resta el seguiment ha estat desigual.

A primera hora del matí grups d’universitaris han tallat la Ronda de Dalt, la Gran Via i el carrer Aribau al voltant de l’Edifici Històric de la UB. També han intentat tallar l’AP-7 a Bellaterra però el fort desplegament policial ho ha impedit. A les 12 del migdia uns 3.5000 manifestants, segons els Mossos d’Esquadra i la Guàrdia Urbana, han recorregut el centre de la ciutat manifestant-se en contra de l’augment de taxes i les retallades.