La UB acull per primer cop el Festival Internacional de Cinema del Medi Ambient

La UB acollirà enguany la 19a edició del Festival Internacional de Cinema del Medi Ambient (FICMA), un certamne capdavanter en aquesta temàtica i referent a escala internacional, forma part de l’Environmental Film Festival Network (EFFN). Del 5 a l’11 de novembre el festival oferirà una àmplia programació amb l’exhibició dels millors treballs nacionals i internacionals en l’àmbit del cinema mediambiental i ecològic. Aquest festival té com a objectiu sensibilitzar el públic a través del cinema.
Enguany, la UB serà per primer cop la seu principal del FICMA i acollirà les projeccions de la secció oficial: quinze importants films realitzats aquest darrer any en què hi ha representats tretze països i que tenen com a comú denominador la defensa de la vida i la preservació del nostre entorn. La justícia ambiental, l’alimentació, la conservació, la gestió dels recursos, l’economia rural, els ecosistemes o el canvi climàtic seran algunes de les temàtiques que centraran aquesta edició. Les projeccions es duran a terme als auditoris de la Facultat de Biologia (els dies 5, 6 i 7 de novembre) i de la Facultat de Geologia (els dies 8 i 9 de novembre), de 18 a 22 h. L’entrada és gratuïta.
A més, com a novetat d’aquest any, s’han creat els premis UNIFICMA, en què estudiants de la UB es convertiran en membres del jurat del festival per escollir el millor curtmetratge.
En paral·lel, el FICMA també té programades activitats en altres espais de la ciutat de Barcelona. Així, als Cinemes Girona es podrà veure l’estrena de Trashed, de Candida Brady, protagonitzada per Jeremy Irons i amb música de Vangelis, o la d’Harmony, de Stuart Sender, protagonitzada pel Príncep de Gal·les. Aquestes són algunes de les produccions que el FICMA presentarà en aquest espai, obert fins i tot als més petits amb el Petit FICMA.
D’altra banda, a la Biblioteca de Catalunya es desenvoluparà la secció focus, aquest any centrada en les produccions dels realitzadors nacionals.
Per accedir a la programació del festival i veure els tràilers dels films participants, consulteu el web del FICMA.