Eleccions al Rectorat: guia pràctica

El proper 22 de novembre hi ha eleccions al Rectorat. La teva participació és clau, per això t’expliquem les quatre coses bàsiques que has de saber

El proper 22 de novembre hi ha la primera volta de les eleccions al Rectorat de la UB. Es tracta d’unes eleccions en les quals tenen dret a vot unes 60.000 persones entre professorat, personal docent i investigador, estudiants i personal d’administració i serveis.

Com s’escull el Rector?

Aproximadament 60.000 persones tenen dret a vot a les eleccions al Rectorat. Entre les persones amb dret a vot hi ha representants de quatre col·lectius el vot dels quals té un pes diferent.

– Professorat doctor amb vinculació permanent 51%

– Altre professorat docent i investigador 9%

– Alumnat 30%

– Personal d’Administració i Serveis 10%

El candidat ha d’obtenir, un cop ponderats, la majoria absoluta dels vots. En cas que això no passi es convocarà una segona volta amb els dos candidats que hagin obtingut més suport.

El vot: com, quan i on?

Per poder votar cal estar inscrit al cens electoral. Podeu comprovar que hi esteu inscrits correctament a través de la pàgina de serveis personals del MónUB o als taulers de la vostra facultat. La votació es farà el dia 22 de novembre de 10 a 20 hores i cal que aneu a votar a la facultat on estigueu matriculats. A la mesa corresponent trobareu una papereta amb totes les candidatures i haureu de marcar-ne una. Cladrà que us identifiqueu amb el carnet de la UB o qualsevol altre document oficial.

Si aquell dia no podeu votar hi ha l’opció de fer-ho anticipadament. El període de vot anticipat comença el 8 de novembre i acaba el 21 a les 15 hores. Heu de votar a la facultat corresponent i cal que us descarregeu el certificat d’inscripció al cens del MónUB.

En cas que hi hagués una segona volta seria el 27 de novembre i es podria votar anticipadament del 23 al 26.

Candidatures i campanya

Les candidatures al Rectorat es proclamaran el dia 5 de novembre. Els dies 8 i 9 els candidats presentaran els seus programes. La campanya començarà el dia 7 i acabarà el 20 de novembre a les 12 de la nit, ja que el 21 és jornada de reflexió.

Durant la campanya els candidats tindran a la seva disposició una pàgina web com aquesta per oferir tota la informació de les seves candidatures.

Si teniu algun dubte sobre el procès electoral podeu consultar la pàgina especial amb tota la informació.