Se celebra l’acte de lliurament de les Beques Pizarroso

La Fundació Privada P. i P. Pizarroso beca cada any estudiants de biologia, farmàcia, medicina i infermeria de la UB

Les estudiants de la Universitat de Barcelona Sara Serra i Alba Zaraté, de la Facultat de Medicina, i Maria José López i Larissa Piñón, de la Facultat de Biologia, becades per la Fundació Privada P. i P. Pizarroso el passat mes de novembre, rebran aquest dijous, 25 d’octubre, els 3.000 euros corresponents al 60 % restant de l’ajut. Amb aquesta aportación hauran rebut els 5.000 euros totals de l’ajut.

En l’acte hi han intervingut la Dra. Gemma Fonrodona, vicerectora d’Estudiants i Política Lingüística; Gaietà Permanyer, membre del Patronat de la Fundació, i Rosa Morell, presidenta actual de la Fundació i vídua del cirurgià José Pizarroso González. Morell pren el relleu del seu marit, que va morir el 20 de maig, i assegura la continuïtat d’aquests ajuts, tal com era el desig exprés del Dr. Pizarroso.

Des de l’any 2006, la Universitat de Barcelona signa anualment un conveni de col·laboració amb la Fundació Privada P. i P. Pizarroso, pel qual aquesta atorga les Beques d’estar a la recíproca, adreçades a estudiants de grau o llicenciatura de Biologia, Farmàcia, Infermeria o Medicina de la UB.

La Fundació Privada P. i P. Pizarroso es va constituir el 2006 i té com a finalitat promoure la recerca i la divulgació dels coneixements biomèdics a través d’activitats de promoció i difusió, i de manera molt específica, la concessió de beques, ajuts, premis i distincions per cursar estudis universitaris o de recerca biomèdica en el marc dels centres que imparteixen els ensenyaments esmentats.