La UB dòna la benvinguda als estudiants internacionals

Un miler d’estudiants procedents d’arreu del món estudiaran a la UB durant aquest curs

La Universitat de Barcelona va donar, el dimarts 30 d’octubre, la benvinguda institucional als estudiants de procedència internacional en un acte al Paranimf de l’Edifici Històric de la Universitat. La vicerectora de Política Docent i Científica i responsable de Relacions Internacionals, Dra. M. Teresa Anguera, ha presidit l’acte. També hi ha intervingu la vicerectora d’Estudiants i Política Lingüística, Dra. Gemma Fonrodona.

Enguany passaran per les aules de la UB més d’un miler d’estudiants estrangers, provinents de diferents programes de mobilitat internacional, com ara Erasmus, convenis bilaterals, Erasmus Mundus, programes específics amb els Estats Units, i d’altres de concertats a partir de sol·licituds individuals.

L’alumnat prové d’una quarantena de països d’arreu del món, majoritàriament d’Europa i d’Amèrica. Pel que fa al nombre d’estudiants, destaquen els que procedeixen d’Itàlia, Alemanya, els Estats Units, França i Portugal. Participen en bona part dels ensenyaments que ofereix la Universitat, però són molt presents principalment a les facultats de Filologia, Economia i Empresa, Geografia i Història, Dret, Belles Arts, Medicina i Biologia.

Aquest acte, al qual s’ha convidat també els estudiants internacionals que es matriculen per primera vegada en grau o màster, exemplifica el paper estratègic de la UB en l’atracció i la captació d’alumnat internacional. També es pretén incentivar l’increment de la mobilitat internacional dels estudiants de la UB mitjançant el miler de convenis que s’han signat amb universitats d’arreu del món, i que tenen per objectiu millorar la qualitat acadèmica mitjançant la promoció estratègica de les relacions internacionals amb altres universitats.