Quatre candidats a les eleccions al Rectorat de la UB

Josep Antoni Vombí, Victòria Girona, Joaquim Gutiérrez i Dídac Ramírez són, per ordre alfabètic, els candidats a les eleccions del 22 de novembre

Un cop acabat el període de presentació de candidatures al càrrec de rector o rectora de la Universitat de Barcelona, la Junta Electoral Permanent ha proclamat avui de manera provisional els candidats a les eleccions que són, per ordre alfabètic: Josep Antoni Bombí Latorre, catedràtic del Departament d’Anatomia Patològica, Farmacologia i Microbiologia; Victòria Girona Brumós, catedràtica del Departament de Fisicoquímica; Joaquim Gutiérrez Fruitós, catedràtic del Departament de Fisiologia i Immunologia, i Dídac Ramírez i Sarrió, catedràtic del Departament de Matemàtica Econòmica, Financera i Actuarial. El dia 7 de novembre la Junta Electoral Permanent proclamarà definitivament les candidatures, i s’iniciarà així la campanya electoral, que s’allargarà fins al 20 de novembre.

Les eleccions al Rectorat de la UB tindran lloc el dijous 22 de novembre, i serà la tercera vegada, d’acord amb la legislació vigent, que el nou rector o rectora serà elegit per la comunitat universitària mitjançant elecció directa i sufragi universal lliure i secret. Si cap candidat obté la majoria absoluta el 22 de novembre, es farà una segona volta el dia 27 del mateix mes i es proclamarà rector o rectora el candidat que obtingui la majoria simple de vots.

En aquestes eleccions tenen dret a vot un total de 64.577 El vot serà podnerat segons el criteri següent: el professorat doctor amb vinculació permanent tindrà  un valor del 51 % del total, el de laltre personal docent i investigador un 9%, el de l’alumnat un 30 % i el del personal d’administració i serveis un10 %.

Si voleu més informació o el calendari electoral complet ho podreu trobar al web de les Eleccions al Rectorat 2012.