La UB acull la celebració del 80è aniversari de la FNEC

La Federació Nacional d’Estudiants de Catalunya va nèixer l’any 1932 de la confluència de diverses associacions d’estudiants nacionalistes de la República

Aquest dijous, 29 de novembre, a les 21 h, l’Aula Magna de l’Edifici Històric de la UB acollirà l’acte commemoratiu del 80è aniversari de la Federació Nacional d’Estudiants de Catalunya (FNEC), fundada el 26 d’abril de 1932 com a resultat de la confluència de diferents associacions d’estudiants nacionalistes de la República.

El periodista de Nació Digital Quico Sallés serà l’encarregat de presentar l’acte, en què també actuarà Maria del Mar Bonet. L’objectiu d’aquesta celebració és donar a conèixer als estudiants de les universitats catalanes la trajectòria del sindicat universitari d’estudiants amb més tradició de Catalunya.

La FNEC és l’associació que ha representat durant més temps els estudiants de Catalunya. Fundada a Barcelona el 1932, en pocs anys es va convertir en el sindicat estudiantil més representatiu del país, en què s’agrupaven la major part d’associacions d’ensenyament superior de l’època.

La victòria franquista del 1939 i la consegüent repressió política va forçar a l’exili molts dels seus militants. La FNEC va quedar desfeta, però va continuar des de l’exili i la clandestinitat, fins que l’any 1985, amb la democràcia ja consolidada, un grup de joves universitaris van decidir reactivar el sindicat en el conjunt del sistema educatiu. La FNEC va viure un procés de creixement als anys vuitanta i noranta fins a consolidar-se com una de les organitzacions de referència de les facultats d’arreu del país.

Presidirà l’acte el rector en funcions de la UB, Dr. Dídac Ramírez, i hi intervindran el secretari d’Universitats i Recerca del Departament d’Economia i Coneixement de la Generalitat de Catalunya, Sr. Antoni Castellà; la presidenta del Club FNEC (associació d’antics membres) i degana de la Facultat d’Economia i Empresa de la UB, Dra. Elisenda Paluzie, i el president de la FNEC, Sr. Aitor Pérez.