Els rectors espanyols alerten del perill de retallar en universitats i recerca

Els rectors de les universitats espanyoles emeten un comunicat conjunt alertant del perill de les retallades en universitats i I+D+i pel desenvolupament del país

Els rectors de les univeresitats espanyoles han fet públic un comunicat conjunta alertant del risc que suposa la disminució de la inversió pública en educación superior i en I+D+i. Alerten que, tot i l’esforç per mantener la qualitat en la docència, la recerca i la innovació, Espanya pot perdre tren del desenvolupament econòmic.

Els rectors han alertat amb aquest comunicat que la disminución d’un 18% en educació superior i un 80% en despeses no financeres d’I+D+i pot hipotecar els avenços en recerca del nostre país. També alerten que l’endeutament de les comunitats autònomes sumat a l’empitjorament de les partides destinades a universitats estan conduint a la universitat de una situación propera a l’asfíxia econòmica.

Per tot això sol·licten que l’educació superior i la recerca siguin considerades una inversió i una despesa, que tinguin un finançament públic suficiente i que s’enforteixi la seva autonomia per poder diversificar les fonts d’ingressos sense obstacles. Així mateix es comprometen a incrementar l’eficiència i l’eficàcia. Manifesten també la voluntatde col·laborar amb les administracions públiques per resoldre aquesta situació ja que si no, no hi perdrien només les universitats sinó la societat en general.

Podeu llegir el comunicat sencer al següent enllaç.