Com eren els universitaris catalans del curs passat?

Un estudi de Mèdia.cat explica com eren els universitaris dels països catalans el curs 2011-12

Mèdia.cat ha fet un estudi sobre els estudiants de les universitats dels països catalans durant el curs 2011-2012. Durant el curs passat 425.663 persones van estudiar a les 23 universitats del nostre país i el 79,23% ho van fer en universitats públiques. Pel que fa a les universitats públiques, la majoria dels estudiants es concentren a les dues més antigues, la Universitat de Barcelona i la de València. Les segueixen les politècniques de València i Catalunya, i la Universitat Autònoma de Barcelona.

També estudien la presència de dones a les universitats que ha anat creixent en els darrers anys i ja són majoritàries a gairebé tots els centres, en alguns casos fins i tot superant el 60% del total de l’alumnat, i per norma general, situant-se entre el 55 i el 60%. A les politècniques, però encara és molt més baix que el d’homes

Per últim estudien el nombre d’estudiants estrangers, tant de la Unió Europea com de la resta del món. Aquí observem un important augment d’alumnes estrangers en màsters i postgraus,on arriben al 20%, mentre que en el cas del primer, el segon cicle i els graus no superen el 10%.

Podeu trobar la informació completa al següent enllaç.