TALLER DE PENSAMENT. NOU FORMAT!!!

Després de l’experiència pilot  del debat de dos temes en el Taller de Pensament, hem decidit fer alguns canvis en el format. Bàsicament, reduir les sessions a una de sola (abans eren dues) per tal de facilitar la participació i evitar que el debat caigui en reiteracions. D’aquesta manera, mantenim viu l’objectiu: elaborar una petita teoria sobre el tema proposat, tot barrejant estudiants amb interessos diversos, que enriqueixin el diàleg.

Es farà una sola sessió per tema, el tercer dimecres de mes, en la qual el conjunt dels estudiants debatrà el tema proposat amb la moderació de Patrícia Gabancho. Les sessions es faran de 19 a 21 hores a la seu del Districte de Les Corts (Plaça Comas, s/n. metro Línia 3 Les Corts).

Després d’una primera part en què només prenen la paraula els estudiants, es donarà pas a la participació del públic present. Si hi hagués un convidat especial, aquesta persona interpel.laria els estudiants amb sentit crític.

Els cinc temes previstos, sempre dins de l’àmbit social, són:

–       Treball: un dret o la trampa del sistema?

–       El dilema entre cultura i entreteniment, o tot és el  mateix?

–       Ciutat, habitatge: espai públic, espai privat. Quines són les regles?

–       Política i transformació social: què se n’ha fet de les utopies?

–       Europa. Un objectiu heredat o la tasca d’una generació?

Les sessions començaran el mes de febrer i es perllongaran fins al mes de juny.

Estudiants de segon, tercer o quart curs de carreres socials i d’humanitats (Ciències Polítiques, Economia, Comunicació, Filosofia, Sociologia, etc.). Consulteu la vostra universitat si la participació us dóna crèdits.

Com m’hi apunto?

Al correu: tallerdepensament@gmail.com. Només cal que hi deixis el teu nom. Rebràs abans de la sessió un foli amb preguntes que orienten la reflexió, si pot ser original i fins i tot provocadora. Busquem un reflexe de pensament jove.

Pots apuntar-te al tema del mes, o als temes següents. Pots venir tantes vegades com vulguis, per participar-hi o com a públic. Els estudiants que ja hi han participat n’estan molt contents!

Dimecres 20 de febrer. Treball: un dret, o la trampa del sistema? I quines serien les alternatives? Es pot canviar el sistema de dalt a baix en una generació? I, si és un dret, què fem quan no n’hi ha? És el sistema el que vol deixar-nos-en fora?