Daily Archives: 5 febrer 2013

L’informe “Tenemos una buena universidad” repassa els nostres punts forts

Un informe de la Fundación Botín destaca les fortaleses de la universitat espanyola com per exemple, la posició als rànquings de recerca, la movilitat social o la rendibilitat

L’exrector de la Universitat de Canatàbria i expresident de la Conferència de Rectors de les Universitats Espanyoles (CRUE), Federico Gutiérrez Solana, explica els punts forts de la universitat espanyola a l’informe de la Fundación Botín “Tenemos una buena universidad”.

Entre les dades que aporta l’informe destaca el bon lloc que ocupa als rànquings la producció científica de les universitats espanyoles amb menys inversió proporcional que els que ocupen els primers llocs. A més a més destaca que, tot i les dificultats a les que s’ha d’enfrontar actualment, és una institució rendible ja que per cada euro invertit en retorna 1,63.

L’informe també destaca la universitat com a eina per la mobilitat social, ja que el 34% dels estudiants universitaris provenen de famílies amb un baix nivell formatiu. A més a més, entre els titulats universitaris augmenten les possibilitats de trobar una feina estable.

Destaca també el paper dels Campus d’Excel·lència que han tingut un paper fonamental a l’hora de millorar la docència, la investigació i la especialització per competir a nivell internacional. Destaca que són una gran eina per unir esforços entre universitats i entre aquestes i els agents socials.

Podeu llegir l’informe complet al següent enllaç.