Daily Archives: 20 febrer 2013

El Consell de l’Alumnat i l’Observatori de l’Estudiant elaboren un informe amb propostes per la reforma de l’Estatut de la UB

Els informes s’enviaran a la Comissió per la Reforma de l’Estatut perquè els tinguin en compte en el procés de redacció

El Vicerectorat d’Estudiants i Política Lingüística ha impulsat que tant  el Consell de l’Alumnat com l’Observatori de l’Estudiant,  a través d’alguns dels seus membres  participin  en l’elaboració d’un informe  que ha de incloure aquells punts d’especial interès  per l’alumnat  per tal puguin ser debatuts i si escau incorporats en la proposta del nou Estatut UB.

Ja us vam explicar que l’Observatori de l’Estudiant ha creat un grup de treball per començar a redactar l’informe. Ara s’hi suma el Consell de l’Alumnat que ha designat, d’entre els seus membres, una comissió que s’encarregarà de fer el seu l’informe.

El Dr. Vallespín, delegat del rector per la Governança, la reforma de l’Estatut i assumptes jurídics,  es va reunir divendres passat amb el grup de treball de l’observatori  i el proper divendres ho farà amb la comissió del Consell de l’Alumnat. En aquestes trobades el Dr. Vallespin  els indicarà els aspectes generals  que fan referència a l’estatut,  el procediment funcional del treball en comissió i el calendari i els demanarà l’elaboració d’un informe que contingui aquells punts que com estudiants creguin haurien de ser incorporats bé a l’Estatut o bé ser desenvolupats en un reglament complementari. Els informes resultants  s’enviaran a la Comissió per  la Reforma de l’Estatut, per tal els tingui en consideració en el procés de redacció.

Jornada de revisió oftalmològica a l’edifici històric de la UB

Avui dimecres 20 de febrer a les 13:00 hores a l’edifici històric de la Universitat de Barcelona la Vicerectora d’Estudiants i Política Lingüística Dra. Gemma Fonrodona ha dut a terme la inauguració de les jornades de revisió oftalmològica per a la prevenció del glaucoma.

Les jornades de revisió oftalmològica es duran a terme en diferents facultats de la Universitat de Barcelona fins al 17 d’abril i estan adreçades a tota la comunitat universitària.

Aquesta és una iniciativa del Vicerectorat d’Estudiants i Política Lingüística de la Universitat de Barcelona, la Universitat de Barcelona Saludable i l’Institut Medicofarmacèutic de Catalunya. Actuació arrel de l’Aula de Promoció de la Salut Dr. Moisès Broggi. El Dr. Broggi va ser un gran professional que va treballar amb força pel dret a la sanitat. Un exemple de bona praxis i que avui estaria molt orgullós d’aquesta iniciativa.

Una acció que ajuda a detectar el glaucoma que és la principal causa de ceguera en el nostre país. És una patologia ocular que esdevé en una pèrdua progressiva dels nervis de la retina i canvis en l’aspecte del nervi òptic.

Les revisions són totalment gratuïtes i els professionals actuen de forma altruista. Hi participen professionals reconeguts de la casa tals com la Dra. Esther Berástegui Jimeno i la Dra. Anna Maria Carmona. També hi participa el Dr. Guillermo Simón-Castellví, oftalmòleg i secretari de l’Institut Medicofarmacèutic de Catalunya.

També s’agraeix el recolzament del laboratori Alcon Cusí S.A. que ha fet possible aquestes jornades a cost 0 per la Universitat de Barcelona.

Les següents actuacions que es duran a terme són:

13 de març a la facultat de física i química (matí i tarda)

15 d’abril a la facultat de farmàcia (tarda)

16 d’abril a la facultat de dret (matí i tarda)

17 d’abril a la facultat d’economia i empresa (matí i tarda)