Jornada de revisió oftalmològica a l’edifici històric de la UB

Avui dimecres 20 de febrer a les 13:00 hores a l’edifici històric de la Universitat de Barcelona la Vicerectora d’Estudiants i Política Lingüística Dra. Gemma Fonrodona ha dut a terme la inauguració de les jornades de revisió oftalmològica per a la prevenció del glaucoma.

Les jornades de revisió oftalmològica es duran a terme en diferents facultats de la Universitat de Barcelona fins al 17 d’abril i estan adreçades a tota la comunitat universitària.

Aquesta és una iniciativa del Vicerectorat d’Estudiants i Política Lingüística de la Universitat de Barcelona, la Universitat de Barcelona Saludable i l’Institut Medicofarmacèutic de Catalunya. Actuació arrel de l’Aula de Promoció de la Salut Dr. Moisès Broggi. El Dr. Broggi va ser un gran professional que va treballar amb força pel dret a la sanitat. Un exemple de bona praxis i que avui estaria molt orgullós d’aquesta iniciativa.

Una acció que ajuda a detectar el glaucoma que és la principal causa de ceguera en el nostre país. És una patologia ocular que esdevé en una pèrdua progressiva dels nervis de la retina i canvis en l’aspecte del nervi òptic.

Les revisions són totalment gratuïtes i els professionals actuen de forma altruista. Hi participen professionals reconeguts de la casa tals com la Dra. Esther Berástegui Jimeno i la Dra. Anna Maria Carmona. També hi participa el Dr. Guillermo Simón-Castellví, oftalmòleg i secretari de l’Institut Medicofarmacèutic de Catalunya.

També s’agraeix el recolzament del laboratori Alcon Cusí S.A. que ha fet possible aquestes jornades a cost 0 per la Universitat de Barcelona.

Les següents actuacions que es duran a terme són:

13 de març a la facultat de física i química (matí i tarda)

15 d’abril a la facultat de farmàcia (tarda)

16 d’abril a la facultat de dret (matí i tarda)

17 d’abril a la facultat d’economia i empresa (matí i tarda)