Jornada de protesta a les universitats catalanes

La PDUP convoca una jornada de vaga a les universitats catalanes contra la LOMCE i les retallades

La Plataforma en Defensa de la Universitat Pública (PDUP) ha convocat durant el dia d’avui una jornada de vaga en protesta contra les noves retallades pressupòstaries i el projecte de llei de millora de la qualitat educativa (LOMCE), del ministre José Ignacio Wert.

L’acte central ha estat la manifestació d’aquest migdia pel centre de Barcelona. Milers d’estudiants, 2.000 segons els Mossos d’Esquadra, han sortit de plaça Universitat i han baixat per Via Laietana fins al Campus de Ciutadella de la Universitat Pompeu Fabra. La manifestació ha acabat amb alguns aldarulls.

Els actes de protesta no han  començat avui amb la joranada de vaga. Durant tota la setmana moltes universitats han fet classes a fora el carrer per tal de fer visible la seva mobilització.