Daily Archives: 21 Març 2013

El blocveu visita la fundació Solidaritat UB

Aquest matí el blocveu ha visitat les instal·lacions de la Fundació solidaritat UB, ubicades a l’edifici de biblioteconomia de sants.

la foto (3)

La Fundació Solidaritat UB és un organisme creat l’any 1996 amb l’objectiu d’aplicar la política de cooperació universitària al desenvolupament i promoure els drets humans i l’acció social des de la universitat.

Des d’ençà la fundació no ha parat de treballar amb un objectiu molt clar. Fer d’aquest un món més igual, just i pacífic.

A vegades ens plantegem aquesta visió del món com un seguit d’utopies. Malgrat això, la fundació Solidaritat UB, s’entrega amb disciplina perquè això sigui possible . Una feina que moltes vegades queda a l’ombra, però quan resulta satisfactòria il·lumina moltes vides anònimes.

A dia d’avui l’àmbit d’actuació s’ha ampliat i batalla en diferents fronts. Perquè això sigui possible es divideix en diferents pilars.

L’observatori de conflictes i drets humans, eix vertebrador. Investiga a nivell mundial on es vulneren els drets humans. Va començar amb 8 projectes sota el braç, avui en du més de 30. A més a més l’actuació in situ s’ha convertit en la seva millor arma per lluitar a favor de la millora social i la cooperació. Per altra banda, també està compromès amb la recerca universitària i de coneixement. En aquest sentit publica a la seva pàgina web estudis d’estudiants, professors i investigadors. Organitza, a més, seminaris, cursos i tallers. Els podràs consultar a la seva pàgina web. per facebook o linkedin.

El programa PAULA, un pilar fonamental en la fundació. És una iniciativa que va cristal·litzar l’Institut de Ciències de l’Educació de la Ub i la fundació Solidaritat UB per potenciar l’àmbit de l’educació per a la pau en centres educatius a través del suport de mestres i professorat. La seva línia de treball més potent és la recerca per la pau. Una iniciativa que recolza els treballs de recerca de batxillerat en l’àmbit de la pau amb suport altruista d’estudiants de la UB i premia el millor.  A més a més fomenta l’estudi transversal de la pau, els drets humans i la ciutadania global. També ho pots trobar a facebook.

Una feina solidària que requereix molt d’esforç, paciència i tacte. Cal que l’experiència arribi a moltes persones perquè aquest món demana a crits una sensibilització i (re)educació cultural. No és gratuït que el programa de cooperació i conscienciació de l’observatori de conflictes i drets humans treballi juntament amb el programa PAULA que promou l’estudi per la pau des de primària. L’educació és fonamental per aprendre aquests valors.

Aquesta és la direcció cap on hem de caminar si es vol prendre la utopia. Cada cop estem més a prop. T’apuntes?