SETMANA DE LA POESIA DE BARCELONA

Del 8 al 14 de maig Barcelona s’escriu en estrofres.

poesia

Barcelona i coneixement van agafades de la mà. Aquesta setmana podràs aprofundir en el màgic món de la poesia a traves de la Universitat de Barcelona i de l’Ajuntament de la Ciutat Comptal.

Al llarg del dia d’avui a la Magna de la UB hi trobaràs les XIX Jornades de Poesia i Mestissatge. La poesia: La germana rica, la germana pobra. Proposen aprofundir en una doble i paradoxal vessant de la poesia. El motiu parteix de la definició que feia el poeta Bartomeu Fiol referint-se a la poesia com a “la germana pobra” tot fent al·lusió al paper poc funcional i no gens estel·lar que la poesia ocupa entre les diferents disciplines i manifestacions artístiques i literáries a casa nostra.

Les activitats que es desenvoluparan a l’Aula Magna de l’Edifici Històric de la Universitat de Barcelona són les següents:

11:15: Obertura de les jornades per part de Lourdes Cirlot i presentat per Jordi Virallonga president de l’Aula de Poesia de la UB.

11:30: Conferència inaugural: La Poesia davant del mirall: Exquisiada?, esparracada? A càrrec de Carles Duarte.

12:30: Taula Rodona: La Germana Rica.

17:00: Taula Rodona: La Germana Pobra.

19:00: Poesia per la diversitat Als jardins Romàntics. Recital amb els poetes participants a les taules. Presentat per Clara Comas.

A més de la diversitat d’actes que organitza la Universitat de Barcelona, l’Ajuntament ofereix una sèrie molt completa d’esdeveniments de gran calatge. Els podràs trobar tots i molt ben explicats en aquest enllaç.

Cal que caminem tots cap a un horitzó de coneixement i cultura. Ens beneficia a tos, segur.