Notícia: COMUNICAT DE LA COMISSIÓ DE POLÍTICA LINGÜÍSTICA DEL CONSELL INTERUNIVERSITARI DE CATALUNYA

Dimarts, 14 de maig de 2013

La Comissió de Política Lingüísitca del Consell Interuniversitari de Catalunya (CIC), reunida aquest matí amb la presència de representants de totes les universitats catalanes  (tant públiques com privaces) i presidida per la rectora de la Universitat de Girona, Anna Maria Geli, ha aprovat el següent comunicat:

1. En relació a la recent llei de llengües de la comunitat aragonesa, la Comissió vol expressar la seva perplexitat sobre la introducció de les denominacions per a referir-se a llengües de llarga història i tradició.

2. La Comissió també lamenta que el rigor científic quedi desplaçat per plantejament ideològics.

Cal recordar que el Parlament aragonès va aprovar la setmana passada la llei llengües on s’utilitza l’expressió Llengua Aragonesa Pròpia de l’Àrea Oriental (LAPAO) i Llengua Aragonesa Pròpia de les Àrees Prepirinenca i Pirinenca (LAPAPiP) per referir-se al català i l’aragonès, respectivament.