Jornada de protesta a l’Edifici Històric

Treballadors i estudiants ocupen avui el rectorat com a protesta per la precarització i la pujada de taxes

Treballadors i estudiants de la UB han ocupat aquest matí el rectorat com a protesta per la precarització en els llocs de treball i per l’encariment de la universitat. En el comunicat que han llegit aquest migdia diuen que s’oposen a qualsevol mesura de reducció o precarització de llocs de treball, exigeixen la derogació de les mesures quehan implicat pujada de taxes i reducció d’ajudes als estudiants, exigeixen transparència en les pressupostos i que es comuniquin les decisions i condicions qu afecten la continuïtat laboral dels treballadors. Al llarg del dia diversos professors han traslladat la docència a l’Edifici Històric i a les vuit del vespre es reuniran en assamblea per decidir si mantenen l’ocupació.

delgadorectorat

El Rectorat ha emès un comunicat en que diu que no comparteix les formes de protesta que incideixen en el normal funcionament de la universitat. Diu, però, que comparteix les preoucupacions per la situació de la universtitat pública i continuarà reivindicant uns recursos suficients. També recorda que s’estan mantenint reunions de treball amb la Junta i el comitè de PAS i PDI i reitera que no es produirà cap ERO.