Nou programa especial de mesures econòmiques per la matrícula del curs 2013-2014

La Universitat de Barcelona posa a disposició dels alumnes de la Universitat de Barcelona un paquet d’ajudes econòmiques per al curs acadèmic vinent.

Programa de mesures econòmiques per al curs 2013-1014

Durant el curs 2012-2013, la UB va posar en marxa una sèrie de mesures amb l’objectiu de donar suport econòmic i complementar els casos que no quedaven coberts per les beques o que presentaven circumstàncies excepcionals. Actualment, la Universitat encara està resolent casos sobrevinguts; per això, si un estudiant es troba en aquesta situació, es pot adreçar mitjançant aquest formulari a la secretaria del seu centre.
El sistema públic de beques per al curs 2013-2014 incorporarà noves condicions que agreugen el ja de per si insuficient programa ministerial d’ajudes existent, la qual cosa fa essencial disposar d’un programa d’acompanyament que permeti complementar el sistema públic i assegurar l’atenció als estudiants que es trobin en situacions d’especial vulnerabilitat.

Aquest estiu cal estar atent a la convocatòria de les beques generals i d’Equitat

Els passos que cal seguir són els següents:
  • Demanar l’acreditació econòmica excepte en aquells casos en què ja s’hagi gaudit de la beca general.
  • Si l’estudiant es troba en el llindar de renda inferior, cal demanar la beca general per acollir-se a l’exempció de pagament de la matrícula fins que es resolgui la beca.
  • Per a qualsevol altre nivell de renda, tret del superior, es pot demanar la beca Equitat per gaudir d’un descompte en el preu de la matrícula.

La UB tornarà a obrir un programa propi de mesures especials que millorarà el d’aquest any. A tall d’exemple, aquest curs s’han pres, entre d’altres, les mesures següents:

• Bonificació del 30 % en els màsters oficials.
  • Millora de les condicions de fraccionament de la matrícula.
  • Ajuts especials per pal·liar l’increment del preu del crèdit.
  • Creació d’un ajut conjuntural per als estudiants de nou accés que no han pogut gaudir de la beca general a causa del canvi de requeriments acadèmics respecte del curs 2011-2012.

Atenció continuada i personalitzada

La Universitat de Barcelona recorda als alumnes que les secretaries d’estudiants de les facultats són el lloc on poden adreçar-se per exposar la seva situació, on rebran atenció personalitzada per analitzar cada cas i cercar-hi possibles solucions. Mitjançant aquest formulari poden fer-nos arribar l’explicació de la seva situació.