Daily Archives: 9 Juliol 2013

4 destinacions per passar unes vacances de 10 a l’estranger

Acaba el curs i comencen les vacances! Si tens una mica de diners estalviats i aquest estiu vols sortir del país i passar unes bones vacances aquí van algunes recomanacions:

1-Interrail: la millor manera de recórrer Europa per a un universitari. Amb un simple bitllet pots recórrer tot el continent amb tren. Una experiència moguda i jovial, feta a mesura per a estudiants. Pots comprar-ho a qualsevol estació de tren de llarg recorregut. El bitllet et dóna llibertat per escollir el viatge que vols fer i quins països visitaràs tenint com a únic límit la longitud de les vies del tren i els horaris i enllaços ferroviaris. Es poden visitar la majoria de grans capitals europees gràcies al fet que, en general, les estacions se situen als centres urbans. Abans de partir es recomana planificar el viatge, doncs a diferència de les sortides organitzades per agències de viatge en les quals són aquestes les que decideixen els punts d’interès a visitar així com l’allotjament, ningú et dirà res al arribar a les destinacions i hauràs de ser tu el que triï els llocs que t’interessen i on dormiràs. La finalitat del Interrail és viatjar el màxim possible al menor cost, els viatgers solen dormir en albergs, oberts sobretot a joves i estudiants.

2-Austràlia: la mil·lenària illa de la naturalesa reuneix i ofereix autèntiques meravelles. Austràlia t’ofereix excel·lents platges com la Costa d’Or, cobejada pels surfistes o la Byron Bay, envoltada de naturalesa. També magnífics paisatges, ja siguin costes, sistemes muntanyencs, valls, llacs i grans passos, o carreteres a l’enorme desert australià. També podràs gaudir de diverses espècies animals i vegetals autòctones, sent els més icònics els marsupials, com el cangur i el coala, i els famosos diables de Tasmània.

3-Voluntariat a l’Índia i Orient: si busques ajudar i servir als altres, allunyar-te de la rutina i de l’estrès i trobar-te a tu mateix, o vols conèixer altres experiències més enllà de la platja i la diversió, la idea de ser voluntari és una opció i l’Índia un dels països per exercir-la. Per la seva nombrosa població – gran part de la qual necessita ser atesa-, pel seu estatus com a bressol de diverses filosofies i pel seu estat actual de riquesa i pobresa barrejades, que no deixen a un indiferent. Índia, al marge de la seva riquesa natural i monumental, és un punt de trobada i convergència de filosofies i religions, pensaments de tot tipus i abunda qualsevol cosa excepte rutina entesa com ho fa un occidental. Es tracta d’una magnífica oportunitat per tot aquell que busqui veure una mica més a part de si mateix i la seva societat. Una experiència recomanable per a tota persona, madura i carregada de vitalitat.

4-Estudia anglès a l’estranger: com es conjumina el divertir-se i relaxar-se amb l’aprendre de forma ràpida i eficaç alguna cosa que molt probablement s’exigeixi en el futur? Viatja a l’estranger per aprendre un idioma i tindràs la resposta més evident. Llocs com Regne Unit s’enorgulleixen de promoure viatges així per a el intercanvi lingüístic entre persones del món, viatges en els quals sempre aprens més que els fonaments d’un idioma i, a més, fas amistats i realitzes un intercanvi cultural que t’enriqueix espiritualment. És alguna cosa semblat a un esport d’aventures mental en el qual viatges a una terra desconeguda poblada per persones de parla diferent. Experiències tan intenses com aquests viatges solen coronar unes vacances que molta gent recorda amb alegria i nostàlgia. De ben segur que els que ho han viscut saben del que parlo. I tot això sense oblidar que pots fer turisme per grans ciutats del món, com Londres, New York, París o Berlín, provar menjars diferents a les de la teva llar i, per sobre de tot, contactar amb gent d’altres societats.