Daily Archives: 15 Juliol 2013

El director de l’ESCAC, Josep Maixenchs, rep el Premi Nacional de Cultura

Josep Maixenchs, fundador i director de l’Escola Superior de Cinema i Audiovisuals de Catalunya (ESCAC), adscrita a la UB, és un dels guardonats d’aquest any amb el Premi Nacional de Cultura de la Generalitat de Catalunya, que concedeix el Consell Nacional de la Cultura i les Arts (CoNCA). L’organisme, format per personalitats destacades dels sectors culturals, ha premiat Maixenchs per «la rellevància de la tasca educativa al capdavant de l’ESCAC», una activitat que, des dels inicis de l’Escola, el 1993, ha permès formar «el talent de noves generacions de professionals d’alt nivell pel que fa a la creació i la tècnica de l’audiovisual que configuren l’excel·lència de la indústria audiovisual catalana».

Els Premis Nacionals de Cultura reconeixen persones i entitats que s’han significat per la seva contribució singular a la cultura catalana i al seu enaltiment, en les quals es valora preferentment l’excel·lència, la innovació, la trajectòria i la projecció. Completen el llistat de guardonats d’aquest any els escriptors Eduardo Mendoza i Imma Monsó; el pianista Agustí Fernández; l’escultor Francesc Torres Monsó; el pensador Josep Ramoneda; l’oceanògrafa i microbiòloga Josefina Castellví; el director teatral Hermann Bonnín; la dissenyadora de joies i mecenes artística Elsa Peretti, i el Centre de Lectura de Reus. L’acte de lliurament dels premis tindrà lloc el 8 d’octubre i serà presidit pel president de la Generalitat, Artur Mas.