Les 5 destinacions nacionals més freqüentades pels universitaris en vacances

Hagis finalitzat el curs o no, segur que la teva ment estarà pensant en possibles llocs on passar un estiu inoblidable. La majoria de nosaltres per comoditat, proximitat, festa o pressupost segur que hem coincidit en algun d’aquests llocs per passar l’estació més desitjada de l’any:

1-Illes Balears: acabat el curs, només hi ha ganes de relax i festa i el primer que es fa és fer una mirada a l’arxipèlag balear que per prestigi i tradició és el que ofereix la combinació ideal. En totes les illes està present l’aire de festa que moltes vegades ens inculquen en els anuncis d’estiu d’Estrella Damm, encara que, com no, la capital de la festa es troba a Eivissa, allí on toquen els millors DJ’s del món i on les més prestigioses discoteques anuncien la nit amb creatius cercaviles pel port.

Però Eivissa, com les seves homòlogues balears, per a molts és més que les seves nits. De fet, seria una ofensa a les pròpies illes anar només a esperar que es posi el sol o a matar el temps de nit a la platja.

2-Rutes amb bici: La bicicleta és per a molts universitaris la millor companya per fer factibles els seus viatges, la millor aliada per recórrer paisatges durant les vacances.
La bici, tan simple com ella mateixa, té un immens ventall de destinacions on passar un bon dia, per això molts optem per passar-nos les vacances recorrent muntanyes o escollir una ruta entre les moltes que proposen els webs de cicloturistes, fins i tot els més esportistes recorren amb bici el“Camino de Santiago”, ja sigui sols o acompanyats.

I els que són grans aficionats al ciclisme i als reptes extrems, opten per pujar algun dels emblemàtics cims o recórrer els Pirineus.

3-Sanfermines: per a molts universitaris que acaben el curs a principis de juliol, l’esclat que dóna el ‘txupinazo’ per anunciar el tret de sortida dels Sanfermines, el soroll d’aquests 133 decibels, és una bona manera també d’oblidar el curs i donar la benvinguda a unes merescudes vacances. Durant una setmana Pamplona es vesteix de gala per rendir tribut al seu patró i albergar una de les festes més internacionals. Els carrers es tenyeixen d’un ambient únic que conviden a viure-ho almenys una vegada a la vida.

Gaudir amb seny de la bogeria dels tancaments pot ser alguna cosa indescriptible però només és l’inici d’uns dies de festa ininterrompuda. A tota hora la ciutat homenatja el seu sant amb música tocada en la seva majoria per les penyes de Sant Fermín encara que són dies en què qualsevol tipus de música o espectacle se sent a la capital de Navarra. Per viure-ho encara més, el més comú és entrar als bars de les penyes, sobretot els del carrer Jarauta, i gaudir encara més de l’esperit de Sant Fermín.

I com a bons universitaris que som, molts optem per passar-nos la nit en blanc, per això quina millor avantsala que els focs artificials que esclaten a partir de les 11 i anar-se després a la concorreguda Volta del Castell a fer “botelló”. Una altra opció més original és assistir a partir de les 12 al’Struendo, que se celebra un dia sense determinar i en el qual es toca el bombo sense parar fins al ‘pocico de Sant Fermín’.

4-Costa Brava: amb inici en el municipi de Blanes i una longitud superior als 200 quilometres tenim la Costa Brava. Molts optem per recórrer les platges d’aigües netes, lliures de contaminació i segures, i al costat d’aquestes, diverses cales petites, ocultes entre la vegetació i els penya-segats, on regna la tranquil·litat.

Els que tenen la sort d’anar els primers dies d’estiu gaudeixen dels focs artificials i revetlles. Els universitaris sabem el que és bo per això al final del dia, després d’un llarg dia de turisme o descans, gaudim d’una gastronomia sana i natural i, com no, de l’ambient nocturn de la Costa Brava.

5-Ruta pel nord d’Espanya: els més aventurers es llancen a descobrir el nord d’Espanya per veure, des de Sant Sebastià fins a la Corunya, una autèntica exposició de paisatges naturals en la seva esplendor.

Acostumem a organitzar viatges per la part més al nord, a la vora de la costa cantàbrica, i visitar les ciutats més importants d’aquesta part, entre les quals tenim les capitals, com Sant Sebastià, Santander, Oviedo, Bilbao o La Corunya, que presumeixen d’una infinitat de llocs de gran interès cultural, artístic històric, agradables estades i establiments per al turista.