bK UB, una web amb totes les mesures econòmiques per la matrícula

La informació sobre com demanar beques, el programa especial d’ajudes i les facilitats de pagament de la matrícula reunida en una sola web

La pàgina bK UB reuneix tota la informació sobre mesures econòmiques per fer front al pagament de la matrícula. L’encariment de les matrícules universitàries i la situació econòmica que vivim fa més necessària que mai la diversificació de mesures econòmiques per adaptar-se a tots els casos.

Les mesures es divideixen en tres tipus. Per una banda les beques, tant la general del ministeri, per la qual cal que demaneu l’acreditació econòmica, i la beca equitat, de la Generalitat per la qual es necessita el llindar de renta que acredita l’AGAUR.

bkub

Per una altra banda podeu consultar les facilitats de pagament de la matrícula entre les quals hi ha l’ampliació de quatre a set terminis i la rebaixa fins a 300 euros per poder fer aquest fraccionament. També estaran disponibles properament els ajuts econòmics a nous estudiants sense beca, assignatures repetides per primera vegada i situacions sobrevingudes

3 PREGUNTES PER RESOLDRE DUBTES FREQÜENTS

Tot i que ja és el segon any que es convoquen les beques equitat, aquest és un sistema que encara genera alguns dubtes per això hem parlat amb Rosa Esteve, del Servei de Beques, perquè ens aclarís alguns dels dubtes més freqüents.

Quina és la confusió que més es dòna a l’hora de demanar una beca?

La confusió més freqüent entre els estudiants és la distinció entre l’acreditació econòmica i el llinda de la renda. L’acreditació econòmica s’ha de demanar a l’AGAUR i és una informació positiva o negativa sobre si tens dret a una beca general. Dòna dret a fer la matrícula condicional com a becari. El llindar de renda és per la beca equitat.

Quina diferència hi ha entre la beca general i la beca equitat?

La Beca General és la del ministeri de tota la vida per fer estudis de grau o màster, pot pagar la matrícula o altres despeses, tot i que aquesta part no està clar del tot com quedarà. La Beca Equitat la convoca l’AGAUR. Té com a base la renda i, segons aquesta, eximeix de pagar un percentatge concret sobre el preu del crèdit.

Si creiem que tenim dret a beca quin procés hem de seguir?

Cal fer quatre passos:

1. Demanar l’acrediaticó econòmica si no s’ha estat becari el curs anterior.

2. Sol·licitar la Beca General.

3. Si les dues coses són positives, fer la matrícula condicional com a becaris.

4. Demanar la beca equitat per si de cas et deneguenen la beca general. Demanar, per tant, la informació sobre el llindar de la renda.

Esperem que aquesta entrada us hagi ajudat a resoldre dubtes. Per més informació consulteu la web.