Art contra les retallades a l’Edifici Històric de la UB

El col·lectiu d’alumnes de la Facultat de Belles Arts Goart porta el seu projecte “Cordes” a la Universitat de Barcelona

Des d’ahir unes gomes elàstiques de colors han envait el vestíbul de l’Edific Històric. Es tracta del projecte Cordes, impulsat pel col·lectiu artístic Goart, format per alumnes de la Facultat de Belles Arts de la UB que  s’inaugura el dijous 12 de setembre, a les 19 h, al vestíbul de l’Edifici Històric de la Universitat de Barcelona.

El muntatge, que empra un material tan senzill i quotidià com són les gomes elàstiques, vol denunciar les dificultats tant dels estudiants per accedir a l’educació com dels docents per exercir-la. Amb aquesta exposició, s’inicia tot un projecte que vol implicar les escoles d’educació infantil, primària i secundària, amb la voluntat que aquests centres també exposin el muntatge i siguin parts actives d’aquesta iniciativa artística.

Les gomes creen un espai inaccessible a simple vista però convida a l’espectador a interactuar amb la peça i modificar-la. El fet que el material torni al seu estat natural vol aprofundir en la dificultat de canviar les coses sols. La instal·lació al vestíbul estarà acompanyada per la projecció d’un vídeo realitzat a la Facultat de Belles Arts, on va néixer el projecte a partir d’una activitat docent.

cordes_rect

Després de l’exposició a la UB, on es podrà veure fins al 20 de setembre, Cordes iniciarà un periple per diversos centres d’ensenyament de Catalunya que començarà a l’Escola del Mar, a Barcelona. Cada centre disposarà del material durant una setmana i podrà ubicar lliurement la instal·lació a l’espai que consideri més adient. Després, haurà de fer arribar el material a l’escola següent. Tot plegat es coordinarà mitjançant la pàgina de Facebook, que també contindrà vídeos i fotografies .