Daily Archives: 15 Octubre 2013

El Grup d’Estudis de Llengües Amenaçades reempren aquest curs les seves activitats

A partir d’aquest octubre el GELA reempren la seva activitat després de la pausa estival amb un seguit de reptes ben ambiciosos

Aquest dimecres 23 d’octubre tindrà lloc la Conferència: “Política lingüistica a Hawaiʻi del segle XIX al XXI: Com matar una llengua amb estat propi i com revitalitzar-la després.” Aquesta conferència es fa a càrrec de Ruben Asensio, Llicenciat en Filologia Catalana per la UB i Màster en estudis de segones llengües per la Universitat de Hawaiʻi a Mānoa. Tindrà lloc a l’Aula 0.1. de l’edifici Josep Carner a la Facultat de Filologia del Carrer Aribau, núm. 2 a les 19h.

Però aquesta conferència és només el tret de sortida de l’any acadèmic que tot just comencen. El Grup d’Estudi de Llengües Amenaçades es va crear l’any 1992 amb l’objectiu de promoure la recerca en llengües amenaçades i donar a conèixer la diversitat lingüística i el seu valor.

El Gela tracta especialment tres àmbits d’especial interès: l’àmbit de la recerca, l’àmbit de l’educació, i l’àmbit de la dinamització cultural. Cadascun d’aquests àmbits permet investigar sobre altres llengües minoritzades, sobre els processos educatius en diferents nivells de l’ensenyament de casa nostra per trobar aquells materials més idonis, i la gestació d’espais de difusió cultural on la llengua i les expressions culturals juguen un paper destacat.

També ha publicat llibres i materials didàctics, ha organitzat exposicions, ha creat jocs i activitats, i ha col·laborat amb altres organismes i entitats en activitats relacionades amb els seus objectius.

Podreu trobar més informació a:

Logo_GELA