Daily Archives: 16 Octubre 2013

Estudiants de l’Observatori protagonitzen la Jornada de Dimensió Social

Representants dels diversos grups de treball de l’Observatori de l’Estudiant van presentar les seves línies de treball acompanyats d’Antonio Ariño sociòleg, Vicerector de la Universitat de València i director de l’Observatori Campus Vivendi

En una jornada sobre la dimensió social de la Universitat i el paper actiu que han de jugar els estudiants a l’hora de definir polítiques que els afectin aquests han de tenir un paper important. I així va ser en la jornada organitzada pel Vicerectorat d’Estudiants i Política Lingüística i l’Observatori de l’Estudiant.

Els estudiants van ser, per una banda, protagonistes de la conferència del Doctor Antonio Ariño, sociòleg, vicerector de la Universitat de València i director de l’Observatori Campus Vivendi, una xarxa d’investigadors d’arreu de l’estat espanyol preocupats per conèixer el perfil de l’estudiantat espanyol. Ariño sovint s’ha preocupat en les seves investigacions per la composició i les característiques de l’estudiant universitari i la seva participació més enllà de l’assistencia a classe. Ahir va fer un repàs del model universitari actual que hauria d’anar cap a l’equitat i l’excel·lència però també ens va alertar a no confondre massificació amb democratització, ja que encara hi ha desigualtats que cal combatre en l’accès, la trajectòria i els resultats. Si us interessa podeu llegir la publicació que va dirigir, ¿Universidad sin clases? al següent enllaç.

Els estudiants prenen la paraula

En la segona part els estudiants van prendre la paraula. Ibai Gorriti, becari de l’Observatori de l’Estudiant, va presentar dues de les taules de debat, la directora de l’Observatori de l’Estudiant, Àngels Alegre va modernar-ne dues més i la doctora Gemma Fonrodona, vicerectora d’Estudiants i Política Lingüísitca va presentar l’acte. Quatre grups de treball van presentar el treball que estan duent a terme. Octavi Salarich, portaveu del grup de Salut i Hàbits Saludables va presentar l’enquesta que estan elaborant al Campus de Bellvitge sobre l’adhesió dels estudiants a la Dieta Mediterrània. Hèctor Xaubet va presentar dos grups de treball. Per una banda el de Participació Política, del que és portaveu, en que pretenen conèixer el perfil socio-polític no només dels estudiants implicats en associacions sinó també el d’aquells que d’entrada no participen d’una manera tan activa. Va presentar també el de rendiment acadèmic, en substitució de Barbara Carfi que no hi va poder assistir, en que pretenen estudiar dades de rendiment, notes i altres paràmetres des d’un punt de vista més qualitatiu a través de grups de discussió. Per últim Juan Llanes, Guillermo Blasco i Jennifer Cruzado van presentar els objectius del grup d’Inserció Laboral, que pretèn estudiar les expectatives laborals que tenen durant els estudis i com es veuen o no satisfetes. Van presentar algunes de les enquestes a partir de les quals realitzaran l’anàlisi.

Finalment Albert Gili, estudiant de Belles Arts, membre de l’Observatori i becari del Vicerectorat d’Estudiants, va presentar el projecte ideat per Sílvia Abella, estudiant de Belles Arts, Recollim passos, construïm camins. El projecte neix de la inquietud de la Sílvia que, al llicenciar-se, va trobar a faltar informació real i actualitzada de les sortides professionals que podia tenir. Per això va decidir crear aquest projecte que pretèn recollir experiències reals de llicenciats que ja han passat per aquesta situació i que poden ser útils als que ara acaben els seus estudis. Podeu fer-vos-en una idea a través del vídeo de presentació