Daily Archives: 28 Octubre 2013

“Moltes llengües, un sol món” de la ONU dirigit a universitàries

Nacions Unides elabora un programa obert a estudiants universitaris que vulguin participar amb una redacció de màxim 2000 paraules sobre la pluralitat lingüística

La Iniciativa Impacte Acadèmic de les Nacions Unides, en col·laboració amb ELS Educational Services Inc. ( ELS), convida a estudiants majors de 18 anys que estiguin matriculats en una carrera universitària a participar en un concurs de redacció sobre el tema “Moltes llengües, un sol món”.

idiomas-del-mundo-peque

La redacció ha de tractar algun tema relacionat amb la ciutadania i l’entesa mundials i amb la funció que poden exercir les aptituds lingüístiques en la seva promoció. Els treballs presentats, la longitud no ha d’excedir 2.000 paraules, han d’estar redactats en alguna de les llengües oficials de les Nacions Unides diferent de la llengua materna del concursant o de la seva llengua principal d’instrucció. Les llengües oficials de les Nacions Unides són l’àrab, el xinès, l’espanyol, el francès, l’anglès i el rus.

Les redaccions es carregaran al lloc web ManyLanguagesOneWorld.ELS.edu fins al 21 de febrer de 2014. Un representant institucional ha d’acreditar que el concursant és alumne de la institució corresponent, que reuneix les condicions necessàries per concursar i que la redacció és un treball original de l’autor, que no ha rebut ajuda per elaborar i que ha estat redactada en una llengua diferent de la llengua principal d’instrucció utilitzada en la institució.

Un jurat decidirà qui són els 60 estudiants guanyadors del concurs (10 per cadascuna de les 6 llengües). Els guanyadors rebran una invitació per viatjar a Nova York en 2014 amb la finalitat de participar en una sèrie d’actes que tindran lloc entre el 25 i el 29 de juny d’aquest any. Aquests actes, que se celebraran a la Seu de les Nacions Unides, inclouran un fòrum de joves sobre els deu principis de la Iniciativa Impacte Acadèmic de les Nacions Unides, el plurilingüisme i la ciutadania mundial, i estaran precedits d’una conferència preparatòria dirigida a estudiants a la Universitat Adelphi, a Long Island (Nova York). A més, ELS Educational Services organitzarà programes de visites turístiques i activitats recreatives.

Per més informació, podeu visitar: