Una patent és llicenciada per la Fundació Bosch Gimpera

L’FBG aconsegueix llicenciar una patent a l’empresa AB-Biotics que predeix efectes secundaris dels medicaments antipsicòtics

Sigma logo

La Universitat de Barcelona, l’Institut d’Investigacions Biomèdiques August Pi i Sunyer (IDIBAPS), l’Hospital Clínic de Barcelona i el Consorci Centre de Recerca Biomèdica en Xarxa de Salut Mental (CIBERSAM), han desenvolupat una tecnologia que permet predir si un pacient tractat amb antipsicòtics té un alt o un baix risc de desenvolupar síndrome extrapiramidal.

Com a resultat d’aquest projecte a principis d’any es va demanar una patent que recentment la Fundació Bosch i Gimpera (FBG) ha llicenciat a la biotecnològica AB-Biotics.

Els efectes secundaris dels antipsicòtics afecten al moviment del pacient ocasionant rigidesa muscular, tremolors, parkinsonisme i acatísia (impossibilitat de mantenir-se quiet), entre d’altres, per la qual cosa la taxa d’abandonament del tractament a causa d’aquests efectes secundaris és molt alta.

S’incorporarà al Neurofarmagen, el test genètic desenvolupat per AB-Biotics que identifica el tractament més adequat pels pacient neuropsiquiàtric. D’aquesta manera, a més de la informació que ja oferia el test fins ara, el metge disposarà de més dades per decidir el fàrmac i la dosi més segurs per a un determinat pacient.

Per més informació podeu consultar la àgina web: