Marxa enrere del Gobierno Español alhora de treure les beques Erasmus

Després de l’anunci del ministre Wert entorn a la retirada de les beques Erasmus ara es garanteixen pel curs 2013-2014 tal com diu l’OAPEE

El Gobierno Español garanteix ara l’estabilitat de tots els becaris ERASMUS del curs 2013/14 amb una partida extraordinària de més de 20 milions d’euros, que permetrà mantenir les mateixes ajudes que en el curs 2012/13. D’aquesta manera, els estudiants podran rebre una ajuda estatal per a les estades en centres estrangers.

Davant les reaccions i incerteses creades pel propi ministre, ell mateix ha afirmat en declaracions als mitjans al Senat “La incertesa generada pels beneficiaris que comptaven amb aquesta ajuda de l’Estat queda dissipada”.

Les beques Erasmus són beques europees concedides per la Unió Europea. A l’Estat Espanyol, el Ministeri d’Educació, Cultura i Esport, així com les comunitats autònomes, i en algun cas les mateixes universitats, aporten dotacions complementàries. En la major part dels països no existeixen aportacions complementàries a càrrec de l’Estat. En el futur, s’analitzaran amb deteniment els nous requisits del nou programa Erasmus+ de la Unió Europea per a 2014 (actualment en procés d’aprovació), amb l’objectiu d’ajustar les ajudes estatals als requisits que exigeixi la Comissió Europea.

Per més informació: