Trobada sobre el Plurilingüisme en entorns Universitaris ahir a la UB

El plurilingüisme a les universitats centra l’atenció de la Trobada que es va desenvolupar ahir i que avui també continua

El Comissionat per a Multilingüisme de la UB i el Servei de Cooperació Lingüística i Educativa de l’Ambaixada de França (a través de l’Institut Francès de Barcelona) van organitzar els dies 19 i 20 de novembre una Trobada sobre Plurilingüisme en Entorns Universitaris, en què va participar Enrica Piccardo, docent i investigadora amb una àmplia experiència internacional en qüestions de plurilingüisme tant en l’àmbit personal com en el professional.

La trobada, que es va fer amb el suport dels vicerectorats de Política Acadèmica i Qualitat, d’Estudiants i Política Lingüística i de Política Docent de la UB, va tenir lloc a l’Aula Magna de l’Edifici Històric el dia 19 i a l’aula capella de la Facultat de Filologia el dia 20.

Tal com va explicar la comissionada per a Multilingüisme, M. Teresa Garcia Castanyer, els objectius de la trobada eren «explicar al públic el concepte de plurilingüisme i els reptes que se’n deriven, amb una consideració especial a l’àmbit universitari, i també el seu paper i potencialitat en el desenvolupament de les competències dels aprenents en tots els nivells de la formació al llarg de la vida».

Durant la trobada, també es va presentar el Marc per al plurilingüisme, a càrrec del secretari de Polítiques Educatives del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, Joan Mateo. Aquest pla es va aprovar al juliol i té com a objectiu que el sistema educatiu garanteixi el domini del català, el castellà i l’anglès i el coneixement d’altres llengües en acabar l’educació obligatòria. El nou marc consolida el català com a llengua vehicular de referència de l’aprenentatge i com a dinamitzadora del tractament integrat de les llengües.També proporcionarà als alumnes els instruments necessaris perquè tinguin accés a les oportunitats de comunicació i d’aprenentatge al llarg de la vida i perquè obtinguin una capacitació i formació professional.

Per més informació teniu el següent enllaç: