Donar feina i reciclar materials en desús en el projecte FITstorming

Estudiants de Disseny de la UB ideen productes sostenibles per donar feina a persones en risc d’exclusió social

La Fundació Formació i Treball (FIT) i la UB, amb la col·laboració de l’Agència de Residus de Catalunya, van posar en marxa fa sis mesos el projecte FITstorming, una pluja d’idees que cerca crear llocs de treball a partir de projectes que permetin transformar els materials en desús que recull la FIT en nous productes i serveis sostenibles que continuïn aportant valor a la societat.

Durant aquests mesos, trenta-cinc alumnes de tercer curs del grau de Disseny de la UB, amb l’assessorament puntual de dissenyadors reconeguts en disseny sostenible i social com ara Curro Claret, Estudi Salva Fàbregas, Nutcreatives, Transfodesign i Fiona Capdevila, han desenvolupat dotze idees (prototip i brífing) amb l’objectiu d’allargar el cicle de vida de materials usats (fusta, cartró, ferrada , etc.) i de productes diversos (sabates desaparellades, roba, discos de vinil, etc.).

A l’acte hi van intervenir la directora de l’Àrea de Prevenció i Foment del Reciclatge de l’Agència de Residus de Catalunya, Pilar Chiva; el director de la Fundació Formació i Treball, Albert Alberich, i la vicerectora d’Administració i Organització de la UB, Carme Panchón. Tots ells van formar part del jurat, conjuntament amb Núria Fradera, de l’Àrea de Prevenció de l’Ajuntament de Barcelona, i els sis dissenyadors esmentats anteriorment.

Més informació la trobareu a: