Segueix oberta la convocatòria de beques BkUB

Degut a l’enduriment dels requisits per accedir al sistema públic de beques, es preveu que l’ajut BkUB de la pròpia universitat arribi a 200 dels seus estudiants

La Universitat de Barcelona va obrir al novembre una nova convocatòria d’ajuts adreçada a aquells estudiants amb dificultats econòmiques sobrevingudes que no puguin accedir directament al sistema públic de beques durant l’any acadèmic 2013-2014. Amb aquesta convocatòria, que disposarà d’un fons de 300.000 euros i estarà oberta durant tot el curs, la UB cobrirà el cost de les matrícules dels alumnes amb el risc més alt d’abandonament quan el sistema públic de beques no els ofereixi altres alternatives. Segons els càlculs de la UB, al voltant de 200 estudiants es podran beneficiar d’aquesta mesura per tal de garantir la seva continuïtat a la universitat.

Les situacions sobrevingudes que es consideraran per aquesta beca són circumstàncies personals sobtades que afectin les condicions econòmiques de la persona en el moment en què ha d’efectuar el pagament de la matrícula o d’una part d’aquesta. Per optar a l’ajut de la UB, els estudiants hauran d’acreditar documentalment el seu estatus econòmic. Les situacions sobrevingudes poden ser causades per malaltia o traspàs dels sustentadors econòmics de la unitat familiar, o per atur, desnonament de l’habitatge o altres casuístiques que canviïn la realitat socioeconòmica de l’estudiant, que es poden veure agreujades per la denegació de la beca general o perquè s’hagin produït amb posterioritat al tancament del termini per presentar la sol·licitud als ajuts del sistema públic.

Els ajuts per circumstàncies sobrevingudes se sumen a les dues convocatòries ja obertes del programa bkUB: l’adreçada a estudiants de nou accés que no poden gaudir de la beca general pel canvi de requeriments acadèmics, i la dirigida a pal·liar l’increment del preu de les assignatures repetides per primera vegada per a estudiants amb condicions especials. Cadascuna d’aquestes convocatòries disposa d’una partida de 150.000 euros i el conjunt de tot el fons del programa bkUB és de 600.000 euros per a tots els ajuts.

Podeu consultar més informació a: