Universitats catalanes col·laboraran el la promoció de Lligues Universitàries

Es firma a la UB un conveni per a la col·laboració esportiva entre algunes de les universitats catalanes en l’àmbit de l’esport

Moment de l’acte de signatura aquesta tarda, al Rectorat de la UB.

La Universitat de Barcelona (UB), la Universitat Ramon Llull (URL), la Universitat Pompeu Fabra (UPF), la Universitat Internacional de Catalunya (UIC), la Universitat Abat Oliba CEU (UAO CEU) i la Universitat de Vic (UVic) han signat el passat 10 de desembre un acord de col·laboració esportiva per promocionar les Lligues Universitàries.

El conveni signat és el resultat de la voluntat de cooperació i la suma d’esforços d’aquestes institucions per fomentar l’activitat física i esportiva dels estudiants com a component de la seva formació integral. La voluntat és sumar-hi, en un futur, altres institucions d’ensenyament superior perquè les Lligues Universitàries continuïn creixent i esdevinguin un punt de trobada per a tots els esportistes universitaris de Barcelona.

Les Lligues Universitàries són un projecte que l’any 2012 va engegar la UB, a través del Servei d’Esports, amb l’objectiu d’agrupar tota la competició de l’esport universitari de Barcelona. Es tracta d’una competició universitària única per les seves característiques a Catalunya, que, en la segona temporada, ja s’ha convertit en tot un referent, amb la participació d’esportistes de la gran majoria d’universitats de la ciutat de Barcelona. Agrupa set esports universitaris  entre rugbi, futbol, bàsquet, voleibol, tennis i pàdel. Compta amb un total de 112 equips i 2.000 esportistes de tots els col·lectius universitaris i s’estructura d’acord amb el calendari acadèmic de dos semestres per curs, en set jornades de competició per semestre i una fase final eliminatòria.

La signatura d’aquest acord de col·laboració suposa la consolidació d’aquesta competició esportiva, oberta a la resta d’universitats catalanes, i en reforça el caràcter interuniversitari. En virtut de l’acord, la URL, la UPF, la UIC, la UAO CEU i la UVic s’incorporen a la UB en la promoció i organització de l’activitat. L’objectiu és actuar conjuntament en favor d’un major benefici per a l’activitat esportiva dels estudiants.

Per més informació podeu consultar: