La Facultat de Belles Arts participa en el projecte “Triple Mortal”

Un projecte pedagògic i artístic que sorgeix de la col·laboració entre diferents institucions culturals de la ciutat de Barcelona.

banderola

“Triple Mortal” sorgeix de la col·laboració entre tres institucions culturals públiques de la ciutat de Barcelona: l’Escola Massana, l’espai expositiu La Capella, i les Fàbriques de Creació de Fabra i Coats. A més també hi participen dos importants centres públics d’ensenyaments artístics de la ciutat: l’Escola Llotja i la Facultat de Belles Arts de la Universitat de Barcelona.

El projecte, que té una durada de dos anys (dos cursos), relacionarà l’art, el disseny i les arts aplicades realitzant dues activitats principals. En primer lloc, una exposició d’obres dels estudiants dels tres centres, emplaçada a la capella. I en segon lloc, una jornada de reflexió, debat i festa a Fabra i Coats.

La Facultat de Belles Arts interpreta el projecte com un moment idòni per posar èmfasi en la importància de seguir treballant en la situació en la que ens trobem immersos actualment. Recalcant també la necessitat de generar ponts de col·laboració entre les tres escoles, per tal d’enfortir els engranatges del període formatiu dels joves i la seva introducció a la fase professional.

Es tracta de donar suport a la joventut, construint un camí ric d’estímuls, tot i la situació contradictòria, desenvolupant les millors eines: la disposició, la destresa i el pensament crític. Evocant la creativitat, l’expressió i el diàleg amb el públic.

La primera exposició del projecte s’inaugurarà a La Capella el dia 20 de febrer de 2014. Profunditzarà en la fragilitat i precarietat que marquen d’una manera tan clara el nostre present. A la vegada, cada centre mostrarà les seves característiques específiques.

El segon acte d’aquesta primera part del projecte tindrà lloc el 18 de març de 2014 a Fabra i Coats. Consistirà en una jornada dedicada a la reflexió i el debat entre els assistents i tindrà un caràcter festiu. S’articularà al voltant de dues taules rodones que es programaran successivament, i que compataran amb la participació de tres elements bàsics dins els ensenyaments de caire artístic: un representant d’un centre artístic, els estudiants, i un professor en actiu.