“El cinema, l’art”, un cicle de reflexió i debat sobre el valor de les imatges

Els ‘Grups de Formació Crítica’ de la facultat de Filologia de la UB organitzen quatre jornades de reflexió sobre les relacions de l’art i el cinema.

Demà a les 16:30h, s’inicia el cicle de reflexió El cinema, l’art que tindrà lloc durant les dues properes setmanes a la facultat de Filologia. Consistirà en la visualització de pel·lícules, que serviran com a punt de partida per a reflexionar sobre les relacions entre cinema i art, entenent el cinmea com a  producció artística amb un llenguatge autònom i separat de les altres arts.

Amb les relacions entre cinema i art(s) com a fil conductor, es projectaran quatre pel·lícules, precedides cadascuna d’un breu anàlisi més o menys tècnic. Allò que realment interessa, no obstant, és la gènesi d’un debat fructífer, l’intercanvi d’idees després del visionat de les pel·lícules.

El projecte plantejarà alguns conceptes bàsics de llenguatge audiovisual i la seva aplicació en els quatre exemples escollits. També es parlarà de les relacions que es poden observar entre el cinema i la resta de disciplines artístiques.

Els films que es projectaran són The Cook, The Thief, His Wife & Her LoverMulholland Drive, In The Mood For Love, i Howl, totes en versió original subtitulada al castellà. Aquí teniu una breu sinopsi de les pel·licules, així com més informació sobre el cicle.

Els visionats es duran a terme els dies 18, 20, 25 i 27 de febrer a les 16:30h a l’aula 0.2 de la facultat, us hi apunteu?