Programa de pràctiques de lideratge en femení de la Universitat de Barcelona

Una nova alternativa a les pràctiques curriculars per a les estudiants.

Aquest febrer la universitat ha començat ha iniciat un  programa de pràctiques de lideratge en femení, una nova iniciativa pionera en l’àmbit català. Està impulsada des del Comissionat del rector per a Participació, Ocupabilitat i Emprenedoria Social, conjuntament amb la Unitat d’Igualtat, el Vicerectorat d’Estudiants i Política Lingüística, el Servei d’Atenció a l’Estudiant i Alumni UB.

La proposta vol promulgar la igualtat de gènere i visibilitzar el valor diferencial femení, a partir d’accions en positiu per millorar la societat. Les estudiants que hi participin tindràn l’oportunitat de rebre una formació específica en lideratge, direcció i presa de decisions a través de pràctiques en organitzacions públiques i privades, empreses, ONG, cooperatives o administracions dirigides per dones o en què aquestes ocupin càrrecs de responsabilitat. Alguns exemples d’empreses que han mostrat el seu compromís de col·laboració amb el programa són: l’Associació de Dones Emprenedores (ASODAME), Business and Professional Women (BPW), Agima (Asociación de mujeres comprometidas con su desarrollo), i Feministes de Catalunya, entre d’altres.

El programa està format per cinc fases: 1) Definició de les competències a treballar 2) Sel·lecció de les dones participants 3) Formalització dels acords de pràctiques 4) Desenvolupament de les pràctiques 5) Reunió de tancament i visualització dels resultats

Aquí us deixem el tríptic del projecte.