Happy 8-12 i Happy 12-16, videojoc per a prevenir l’assetjament escolar

La secció Notícies de la Universitat de Barcelona publicava ahir que el Grup de Recerca en Orientació Psicopedagògica (GROP) ha creat un videojoc, emmarcat en el projecte Emotional Games, per a prevenir l’assetjament escolar.

El programa es presenta en dues versions: la Happy 8-12 (per a alumnes de 8 a 12 anys) i la Happy 12-16 (per a adolescents), i afronta l’alumne a escenes habituals com “que un company de classe no vulgui jugar amb ell a l’hora del pati”. Es cerca, d’aquesta manera, proporcionar al menor les eines suficients per a que aprengui a resoldre conflites com el suara apuntat.

Així, doncs, Gemma Filella, al capdavant d’Emotional Games, assegura que (reproduïm el text publicat per la UB): <<la demanda d’educació emocional no para d’augmentar>>, i atribueix aquest creixement, principalment, a dos motius: <<D’una banda, els alumnes viuen situacions més estressants a casa, i de l’altra, els docents han pres consciència que l’educació emocional és fonamental>>.

Enllaços d’interès: Secció Notícies (UB),  GROP  i Prevenció i detecció (gencat.cat)