Estudiants de l’Observatori presenten els informes al Consell Assessor

El Consell Assessor de l’Observatori de l’estudiant es va reunir la setmana passada amb alguns dels estudiants implicats, la Vicerectora d’Estuiants i Política Lingüística, la doctora Gemma Fonrodona, la seva directora, Àngels Alegre, i el becari responsable de l’Observatori, Ibai Gorriti. La funció del Consell Assessor va més enllà d’aquestes trobades informatives, la seva voluntat és establir continues sinèrgies amb els estudiants i assessorar-los al llarg de les recerques que duen a terme.

Aquesta reunió ha servit per presentar la feina feta tant pels gurps de treball de l’Observatori com pels estudiants a nivell individual. Per una banda dos grups han presentat els seus informes. El grup de treball sobre Inserció Social i Laboral, format per Guillem Blasco, estudiant de Matemàtiques i Enginyeria Electrònica, Jennifer Cruzado, estudiant d’Enginyeria Electrònica de Telecomunicació i Juan Llanes, doctorand d’Educació i Societat han elaborat el seu estudi assessorats per Benito Echevarría, catedràtic emèrit del Departament de Mètodes d’Investigació i Diagnòstic en l’Educació. El seu informe s’ha centrat en l’empleabilitat dels estudiants de la UB i els recursos que s’ofereixen per millorar-la.

També han presentat el seu informe els membres del grup de Rendiment Acadèmic format pels estudiants de sociologia Abel Àlavos i Barbara Carfí i l’estudiat de pegagogia Nerea Gutiérrez assessorats per Lídia Daza, del departament de sociologia i anàlisi de es organitzacions. En el seu informe han analitzat el rendiment acadèmic des de les seves dimensions social, econòmica i institucional, així com els diversos aspectes de la vida de l’estudiant que l’afecten. Han analitzat també els recursos que té la universitat per millorar-lo com la informació, orientació i acollida d’estudiants i han fet propostes per augmentar-lo com ara millorar la política de beques, la flexibilitat o la possibiliat de fer pràctiques a empreses.

També han presentat els seus Treballs de Final de Grau tres dels estudiants que formen part de l’Observatori i que han escollit temes que encaixen amb els que es tracten en els grups de treball. És el cas de la Debora García Barrios que ha volgut analitzar les situacions d’exclusió social entre els estudiants d’Educació Social que són els professionals que han de treballar per prevenir-la. Dídac Ramírez Casas, estudiant de dret ha dedicat el seu treball a l’evolució de les taxes al llarg dels últims anys. I Abel Àvalos, estudiant de sociologia, que ha dedicat al seu treball a les desigualtats socials i el rendiment acadèmic.

Una eina per la investigació

A més a més a la reunió es va presentar la nova aplicació Biblioteca que podreu trobar a la web de l’Observatori de l’Estudiant i que vol ser una eina per compartir tota aquells producció científica, informes i documentació vinculada als temes sobre els que treballa l’Observatori. L’aplicació l’han desenvolupat estudiants de la Universitat de Barcelona amb eines de programari lliure i amb la col·laboració del Gabinet de Projectes Estratègics Institucionals (GAPEI), dins de la experiència i el marc del sistema GREC. L’aplicació està disenyada perquè, fent adaptacions a la seva configuració, qualsevol col·lectiu la pugui fer servir d’acord a les pròpies necessitats.