Gospel a la UB: “The New Zombis”

En aquesta segona minientrevista, feta des de l‘Hotel d’Associacions, hem volgut conèixer una mica més “The New Zombis”, la coral de Gospel de la Facultat de Medicina que ha participat recentment al programa de tv3 “Oh Happy Day”.
Gràcies pel vostre temps!!

Idea i coordinació: Glòria-Mireia Montanyà
Text: Carla Moret. Directora The New Zombis

IMG_1476 copia

1- Per què vau triar el nom “The New Zombis”? The New Zombis som la coral de gospel de la Facultat de Medicina de la UB. Com que cantem i ballem molt intensament, en un primer moment ens van assignar l’espai del passadís davant de Necròpsies per a que no molestéssim i d’aquí el nom. Després ja vam incorporar piano, projector i àudio pel que ens vam traslladar a l’Aula 2 i ara només hi anem esporàdicament.

2- Quines activitats heu fet, quines feu i quines voleu fer, amb la coral? A part dels concerts, festes d’aniversari i casaments; el que ens defineix són els concerts benèfics: hem cantat per a lluitar contra la SIDA, per associacions de discapacitats, pels nens de l’Hospital Sant Joan de Déu (un dels més emotius), contra la fam, etc. D’altra banda, al ser tots amics també fem moltes activitats lúdiques per fomentar la unió entre nosaltres i amb totes les persones que ens segueixen: festes, caps de setmana, etc.

3- Com trieu les cançons? (L’estil, etc) L’estil que ens defineix és el gospel però ens agrada molt agafar altres cançons d’estils ben diferents i “gospelitzar-les”. Per a triar-les, els membres del cor proposen els seus temes preferits i decidim el que treballarem segons els propers concerts, què volem mostrar, etc.

4- Teniu representació en algun òrgan de la UB? Diria que no. Formem part de les activitats culturals de la Facultat de Medicina de la UB Campus Clínic i la majoria formem part d’aquesta però al cor també hi ha estudiants del Campus Bellvitge i d’altres facultats, tant de la UB com de la UAB. De fet, qualsevol estudiant universitari pot entrar al nostre cor!

5- Algun record en especial, algun desig.. Tenim molt bon record de tots els concerts que hem fet, tots són molt especials per a nosaltres. Ens agraden els reptes i aquest any fem 5 anys, per això estem preparant un nou espectacle i varies activitats per a després del programa d’Oh Happy Day. Com a desitjos, ens encantaria poder cantar a molts altres espais de la UB, amb altres corals i agrupacions d’arreu de Catalunya i poder mostrar l’”esperit zombi” més enllà de les nostres fronteres!

6- Voleu afegir quelcom? Alguna data/actuació propera, la manera més ràpida de contactar amb vosaltres, etc. La propera actuació que farem serà a la Plaça Can Fabra el 29 de novembre, tenim pendent un concert dins el Cicle de Música de la UAB i altres concerts per confirmar. També estem preparant una sorpresa per agraïr el suport als nostres amics/gues i seguidors! Si voleu saber-ne els detalls, poseu “M’agrada” a la nostra pàgina del Facebook https://www.facebook.com/thenewzombis o visiteu la nostra pàgina web http://thenewzombis.wix.com/the-new-zombis. I si voleu parlar directament amb nosaltres, envieu un mail a thenewzombis@gmail.com i us contestarem ben aviat!