Enric Juan, president del CRUB

MINIENTREVISTA: Enric Juan és l’actual president del Club de Rol de la UB (CRUB), fa el doctorat a la Facultat de Física i treballa sobre astrofísica teòrica (com es formen i evolucionen les galàxies). També composa i és baixista d’un grup musical. A part de tot això, encara troba temps i es dedica a la fotografia per plaer.

Des de l’Hotel d’Associacions agraïm l’amable visita de l’Enric i convidem tothom a passar-se pel CRUB. Nosaltres ho farem! 🙂

Text: Glòria-Mireia Montanyà
Imatges: Enric Juan (CRUB)

Enric Juan
 Enric Juan el dia de l’entrevista. Edifici Històric (24/11/2014)

“Gran part de la gràcia és la interpretació”

1- Què són els jocs de rol? Bàsicament són jocs en els que en comptes de tancar-te en unes normes i limitar-te a moure fitxes sobre un taulell, cada jugador ha d’interpretar un personatge. Sempre hi ha algú que dirigeix la partida (el màster) i és una mena de telespectador extern, ja que no juga però és qui prepara la història i la presenta als jugadors; i els jugadors, al seu torn,  prenen decisions conforme al personatge que tinguin. Per això, gran part de la gràcia és la interpretació.

2- Existeixen manuals per a preparar algunes partides, oi? Exacte, podem dir que els manuals i els daus són dels elements més característics perquè s’empren en aquelles situacions que no pots representar.  A tall d’exemple, si hi ha una lluita no faràs que la gent es baralli; aquí és quan entren els daus i totes les normes contingudes als manuals.

3- Quant duren les partides? Depèn. Ara de cara als divendres estem començant partides curtes i les més llargues les deixem pels caps de setmana. Algun tema en concret? La primera que vam fer era d’investigació policial. Després hi ha diferents persones que tenen ganes de fer-ne de tipus de novel·la negra essent algunes relacionades amb la temàtica gòtica com Bram Stocker i Lovercraft. I sempre hi ha la típica batalla més de fantasia medieval, tipus El senyor dels anells.

4- D’altres activitats: També fem jocs de taula, jocs d’estratègia, mirem pel·lícules que triem entre tots (acostumen a ser de ciència ficció, fantàstiques i històriques) i fem barbacoes, cada dos o tres mesos, per a conèixer-nos millor entre nosaltres mateixos. Després, també per dies assenyalats com Sant Jordi preparem algun tipus d’activitat relacionada amb temàtica medieval i, a finals de maig, que hi ha el dia de l’orgull freaky, mirem de muntar alguna activitat lúdica.

5- On us reuniu, normalment? A la Facultat de Física i Química de la UB perquè el CRUB va nèixer allà i com que és una facultat relativament petita, tenim més facilitat per a reservar els espais. Som una trentena. La majoria són de Física i Química, també de Filosofia, de Ciències Econòmiques i d’altres que ja són exestudiants de la UB. Tothom hi és convidat i, si veniu a les reunions, sempre tenim cervesa i refrescos a preus populars, que utilitzem per a finançar les activitats que fem.

6- I per a contactar-vos? Tenim un correu electrònic (crubmail@gmail.com), perfil de Facebook (https://www.facebook.com/el.crub?fref=ts), Twitter (@ClubRolUB) que ara mateix no el fem anar gaire i un fòrum on pengem les coses (http://crub.foroactivo.com/).

7- Quina peculiaritat diríeu que teniu com a associació? Som una associació oberta a tothom i també ho són la major part d’activitats que organitzem. No sé si això ens caracteritza però el què sí que mirem de promoure molt és la part social, la interacció entre els membres, perquè no només ens veiem dins l’espai de l’associació si no també fora; ja sigui per anar a fer un beure o per anar a algun lloc en concret.

8- Pels propers mesos el CRUB… Estem preparant coses. De cara al Nadal, per exemple, s’està mirant de muntar alguna cosa. El 14 fem una barbacoa. No obstant l’anterior, els divendres al migdia, de les 13h a les 16h, acostumem a reunir-nos o bé, a la sala de sessions de la Facultat de Física o bé, a la Sala de Graus de l’aulari de Física que, de fet, són a tocar-tocar.

Daus_CRUB      Reunió_CRUB
    Els típics daus d’una partida de rol               El CRUB en una de les trobades a la UB