Parlem amb l’Associació de Debat de la UB (ADUB)

MINIENTREVISTA: Avui coneixem una mica millor l’Associació de Debat de la Universitat de Barcelona (Adub) que en aquests moments es troba enllestint els darrers retocs de la IX Lliga Universitària que tindrà lloc els dies 11, 12 i 13 de febrer. Moltes gràcies! 🙂

Text: Associació de Debat de la UB (Adub)
Idea i coordinació: Glòria-Mireia Montanyà

Proporcionar als estudiants/es de la UB un espai on desenvolupar les capacitats d’oratòria

Què és l’ADUB? L’Associació de Debat de la Universitat de Barcelona (ADUB) va nèixer per tal de proporcionar als estudiants/es de la UB un espai on poder desenvolupar les capactiats d’oratòria, així com conèixer i involucrar-se en el món del debat competitiu. Alhora, també és un espai on poder intercanviar idees i opinions amb gent de molt diverses perspectives, ja que a l’ADUB venen estudiants/es de totes les facultats de la UB.
L’ADUB com a associació de la UB té el suport del Vicerectorat d’Estudiants i Política Lingüística de la UB.

Qui sou? Entre els membres de l’ADUB hi ha gent ben diversa, amb diferents estudis i aficions. Un clar exemple ja ho és la junta de l’Associació, que està integrada per la Georgina Rodríguez i Miró estudianta d’Història, Dídac Ramírez, estudiant de Dret, Gerard Rosell d’ADE i Jordina Pérez d’Educació Social. Entre els membres de l’ADUB però, també trobem gent de disciplines com Matemàtiques i Física, havent una gran varietat. Però si alguna afició tenim en comú  són les ganes d’intercanviar idees i opinions; aprendre a través de l’oratòria i fomentar el debat competitiu com una gran eina estudiantil.

Imatge ADUB_Minientrevista
D’esq. a dreta: Gerard Rosell, Dídac Ramírez, Jordina Pérez i Georgina Rodríguez

Qui pot formar-ne’n part i com: Tothom amb ganes de potenciar la seva capacitat de parlar en públic, amb ganes d’intercanviar coneixements o d’endinsar-se en el món del debat serà benvingut a l’ADUB. Alguns membres de l’ADUB els intimidava la idea d’anar directament a debats de competició, o tenen por de parlar davant d’altra gent i, l’ADUB, precisament el que fa és treballar per eliminar aquestes pors i obrir el món del debat a aquell que n’estigui interessat. Hi ha membres que han vingut a l’ADUB a través d’altres amics que ja hi eren, d’altres han trobat el nostre web: wordpress.adub.com, on poden omplir un formulari directament per a constar com a membres de l’ADUB, alguns a través de les xarxes socials…

Quines són les principals activitats que impulseu? Ens reunim setmanalment a la Facultat d’Economia i Empresa els dimarts i a la Facultat de Filologia (a l’Hotel d’Associacions) els dijous, de 14.15 a 15.45 on fem activitats per treballar les nostres habilitats de retòrica, aprendre l’estructura d’un debat, etc… És un bon ambient per a fer-ho perquè aprenem entre tots/es ajudant-nos a millorar entre nosaltres, sense pressions. També realitzem la Lliga de Debat de la UB, que enguany serà els dies 11, 12 i 13 de febrer a la Facultat de Geografia i Historia, a través de la qual s’escollirà als representants de la UB per a la Lliga de Debat de la Xarxa Vives, i facilitem informació per a que els estudiants/es es puguin apuntar a d’altres lligues de debat; com és el Torneo Nacional de Debate.

Quan us pregunten per un orador/-ra.. qui us ve al cap? Hi ha diferents perfils i estils d’orador/a… I aquí els gustos són molt subjectius, però un bon exemple d’orador/a és aquell capaç de transmetre les seves idees de manera clara i entenedora i fer-les arribar als oients, empatitzant amb el que la situació requereix, i tenint coneixements sobre allò que parla. Artur Mas és un bon orador.

Tres “pros” i tres “contres” per a participar a la Lliga Interna de Debat:
Pros: coneixes gent que et fa obrir la ment a idees molt enriquidores, potencies les teves habilitats d’oratòria i els premis econòmics! I pel que a als contres, l’únic que pot haver-hi és que la persona tingui massa por a llençar-se a la piscina, i per això precisament l’ADUB seria tant adient! Tot i que si hem de dir-ne algun… potser també la disponibilitat que s’ha de tenir els tres dies de competició.

Què cal saber de l’ADUB? Que també es creen llaços d’amistat entre els membres i fem sopars per a conèixer-nos millor; ja que una part important del debat és saber treballar en equip.

Voleu afegir alguna cosa? Animem a tots/es interessats/des en conèixer l’ADUB a venir els dies de la Lliga Interna i si és massa d’hora per a participar, almenys per a veure l’ambient. Si tenen algun dubte poden contactar amb nosaltres al mail: associaciodebatub@gmail.com o a través de Facebook.

Asso Debat UB

One thought on “Parlem amb l’Associació de Debat de la UB (ADUB)