Dídac Ramírez, estudiant de l’Observatori, parla sobre el 3+2

Fa uns dies el Consell de Ministres va aprovar el decret de flexibilització de la universitat. Entre les mesures que promou destaca la de convertir els ensenyaments universitaris en 3 anys de grau i 2 de màster per afavorir la mobilitat i adaptar-se a l’espai europeu. La reforma arriba després que al 2010 s’adoptés el sistema de grau de 4 anys i màster d’un, que substituïen les antigues diplomatures i llicenciatures també per adaptar-se a l’espai europeu.

La mesura ha rebut el rebuig unànime de la comunitat educativa, tant d’estudiants com de la Conferència de Consells Socials i la Conferència de Rectors han demanat congelar-lo. A l’Informatiu de COPE Catalunya van parlar amb Dídac Ramírez Casas, estudiant de l’Observatori de l’Estudiant i membre del grup de treball sobre temes socioeconòmics. Ramírez ha destacat la incertesa que provocarà i, sobretot, l’encariment degut a la política de beques i al fet que tinguem els màsters amb un preu més car d’Europa. A més a més destaca el fet que en el sistema de beques els requisits són molt alts. En el cas de màster cal tenir un set de nota mitjana i no suspendre cap assignatura. Pot donar-se el cas que un estudiant que l’obtingui pel primer curs la perdi el segon. Podeu sentir la peça completa al següent enllaç a partir del minut 5.

Notícies extreta de: http://observatoriestudiant.ub.edu/observatori/actualitat/

logo_observatori UB