25 anys de sindicatures locals (25 i 26 de febrer)

Aquest matí han començat les jornades “XXV anys de Sindicatures Locals a Catalunya“, una celebració organitzada a la capital ilergeta i que posa de relleu la tasca d’una institució, la del síndic/-ca local, potser poc coneguda però de vital utilitat en una societat del segle XXI; ja que ells són de les persones més properes als problemes quotidians de la ciutadania.

La Universitat de Barcelona i, concretament, la Facultat de Dret dóna l’oportunitat als estudiants, a través del projecte “dret al Dret“, de col·laborar a les oficines dels síndics locals i d’endinsar-se en un context real on es protegeixen els drets de les persones en l’àmbit municipal; un entorn on també es treballa per a consolidar el dret a una bona administració.

Vaig tenir la sort de fer pràctiques a l’oficina del Síndic local de Lleida, primera ciutat a l’Estat espanyol en crear la figura, i avui estic contenta d’aquest aniversari i d’haver-hi assistit, encara que només hagi estat per una breu estona.

Per molts anys!!

Glòria-Mireia Montanyà
(Estudiant del Grau de Dret -UB)