Comunicat de la Universitat de Barcelona sobre la concentració d’estudiants amb motiu de les jornades de protesta

25/02/2015

Institucional

Ahir, 24 de febrer, un grup d’uns 50 estudiants es va concentrar a les escales del Rectorat de la Universitat de Barcelona en una acció relacionada amb la jornada de protesta estudiantil convocada a tot l’Estat els dies 25 i 26 de febrer contra els darrers reials decrets que ordenen els ensenyaments universitaris. Els estudiants mobilitzats van fer arribar al Rectorat un escrit amb un conjunt de peticions; algunes les compartim i d’altres no són competència de la Universitat de Barcelona. El Rectorat de la UB vol manifestar el següent:

• Comprenem els motius de la protesta i així ho hem fet palès en diferents ocasions. El 30 de gener passat, la UB va fer públic un comunicat en què va criticar que el Reial decret d’ensenyaments universitaris oficials no havia tingut en compte el posicionament de la CRUE i les problemàtiques que podia generar. També vam manifestar la nostra preocupació respecte a la possible afectació que el decret pugui tenir en la igualtat d’oportunitats dels alumnes.
    • La setmana vinent es constituirà una comissió per al seguiment i l’anàlisi de la nova estructura acadèmica que impulsa el reial decret amb la participació del PDI, el PAS i els estudiants. Tota la informació del treball de la comissió es traslladarà als centres i als diferents Consells d’Estudi, en què els estudiants tenen representació paritària.
    • El 6 de març que ve es reunirà per primer cop el grup de treball Futur UB, que té com a missió supervisar el seguiment de la reforma d’estructures acadèmiques de la UB. Aquest grup representarà tots els col•lectius de la comunitat universitària.
    • No acceptarem que es carregui un cost més alt als estudiants per un canvi en l’estructura acadèmica, i així ho defensarem al Consell Interuniversitari de Catalunya.
    • La UB sempre ha defensat que les universitats publiques han de disposar d’un finançament suficient per garantir la qualitat de les seves missions. El d’ara és insuficient.
    • La UB també es manifesta favorable a la reivindicació de disposar d’un sistema públic de beques reforçat que atengui les necessitats dels estudiants. En aquest sentit, la UB va ser la primera universitat catalana que va preveure crear un programa d’ajudes complementàries, el bkUB. Més de 500 estudiants se’n van beneficiar el curs 2013-2014, entre ells els 111 estudiants que van haver d’afrontar situacions sobrevingudes de dificultat econòmica. Aquest curs s’han tornat a aprovar uns fons de 600.000 euros per aquest programa d’ajuts econòmics.

Ens mantenim ferms en la defensa de la universitat pública, ara i sempre, i en la necessitat de disposar de prou recursos per afrontar les missions acadèmiques, socials i científiques que la universitat té encomanades.

escutUB