Enrique Garcia ens parla dels cursos solidaris UB

MINIENTREVISTA: Com ja sabeu, la Universitat de Barcelona participa per segon any en la Cursa solidària d’OXFAM Intermón TRAILWALKER amb l’equip “Universitat de Barcelona”. Una cursa que tindrà lloc el 18 d’abril del 2015 i que per aconseguir donatius s’han ofertat 6 cursos solidaris.

Des de l’Hotel d’Associacions ens hem posat en contacte amb Enrique Garcia Herranz, Responsable de Voluntariat UB, i molt amablement ens ha respost la següent minientrevista. Gràcies! 🙂

Text i imatge: Enrique Garcia Herranz
Idea i coordinació: Glòria-Mireia Montanyà

Activitats formatives
vinculades a un projecte solidari

1-  Què són els cursos solidaris i per què es fan? Són activitats formatives vinculades a un projecte solidari, els professors són voluntaris i els alumnes fan una donació a Oxfam Intermón. Es fan per aconseguir els fons necessaris per a poder participar a la cursa Trailwalker.

2-  Quin és el seu origen i a qui van dirigits? Els cursos són una iniciativa de Voluntariat UB i van dirigits a la Comunitat universitària; i també a persones externes a la UB.

3-  Què és la cursa solidària d’OXFAM Intermón TRAIWALKER i com hi participa la comunitat UB? És una  activitat  esportiva  i solidària de les  més importants del món. L’objectiu és aconseguir fons per a projectes de cooperació i ajuda humanitària. Hi ha un repte esportiu (100km) i un d’econòmic  (1500 euros per equip).

La UB hi participa per iniciativa d’un grup del personal d’Administració i Serveis , amb el suport del Vicerectorat d’Administració i Organització, d’Esports UB, i del Servei de Vehicles de la Facultat de Biologia; tot coordinat pel  Comissionat per a Desenvolupament Social i Envelliment a través de Voluntariat UB.

IMG_5607              L’equip “Universitat de Barcelona”, participant de la Trailwalker

4-
  Què és Voluntariat UB? És la suma d’un projecte i de les persones que fan voluntariat a les entitats  per ajudar a l’edificació d’una Universitat més solidària i compromesa amb la societat.

5-  Com ens podem fer voluntaris? Les persones que volen fer voluntariat s’apunten per a rebre informació de les oportunitats de voluntariat o també consultant la pàgina web: http://www.ub.edu/voluntariat/mes_info.html Quan estan interessats en un voluntariat  es posen en contacte per email a voluntariat@ub.edu

6- I com es fa la inscripció als cursos solidaris? La inscripció als cursos es fa a través d’email ; sol·licitant  assistir-hi i posteriorment cal fer una aportació voluntària a Oxfam Intermón mitjançant la  pàgina de l’equip Universitat de Barcelona: http://trailwalker.oxfamintermon.org/es/equipos/ficha/BCN2015/G286/universitat-de-barcelona