Sessió informativa: Summer Universities amb l’AEGEE-Barcelona (Div. 10 d’abril)

Des de l’AEGEE-Barcelona ens envien més informació sobre les Summer Universities. Una bona idea per a conèixer món, gent nova i tenir una experiència d’estiu assequible per a moltes butxaques.

Demà, divendres 10 d’abril, a les 20h, hi haurà una sessió informativa al bar Can Pumuki (C/Mercè, 29-31) per a explicar què és una Summer University (SU) i com podem viure aquesta aventura que la Katy ens descriu com a: “una mena de viatge d’estudis/convivències i un Erasmus molt intens que dura entre 1 i 4 setmanes (la mitjana és de dues setmanes)”.

1078813_10201848354915213_1369513984_o

Alguns dels socis expliquen les seves experiències:

Clàudia Nogués, 26 anys. “El 2012 vaig descobrir el programa de les Summer University i vaig decidir anar a una Travelling Summer University (TSU) organitzada per AEGEE-Eindhoven (Països Baixos). Era la primera vegada que visitava el país, i a més a més, vam estar les dues setmanes senceres anant en bici! Sens dubte va ser una de les millors experiències de la meva vida, i a part de veure les principals ciutats, me’n vaig emportar un munt de records i amics a la maleta.

L’any següent, el 2013, vaig assistir a una TSU organitzada per AEGEE-Maribor i AEGEE-Pécs. Dues setmanes visitant Eslovènia i Hongria, on vaig tenir la sort de descobrir que el primer país està rodejat de naturalesa, i que Hongria compta amb una arquitectura excepcional. Tot això, rodejada de 40 joves europeus com jo!”

Katy Sánchez, 22 anys.  “Per a mi la Summer University va ser una experiència que va canviar la meva vida i que em va obrir les portes a conèixer nous llocs i noves amistats. Al 2013, me’n vaig anar a Dinamarca, Suècia, Finlàndia i Estònia durant 2 setmanes per 250€ (vols no inclosos) en els que entraven 2 menjars al dia, transport entre ciutats i països i totes les activitats. Pensar en viatjar tan barat en els països escandinaus, estar en una casa rural finlandesa amb una sauna i un llac “privats”,  o veure el sol de mitjanit des del creuer que ens portava d’Estocolm a Hèlsinki era quelcom que no entrava en la ment de ningú. Però AEGEE-Helsinki i AEGEE-Copenhague ho van fer possible! L’any passat no vaig poder-me’n anar de SU, però d’aquest any no passa que me’n torni a anar! No obstant, AEGEE no són només Summer Universities. Des de aquella SU he anat i/o organitzat 8 esdeveniments més on he conegut a un munt de persones, alguns dels quals ara s’han convertit en amics molt propers! ”.

Julia Solias, 19 anys. “Conèixer una cultura mil·lenària, tastar el menjar més deliciós, visitar i banyar-se a les aigües més cristal·lines que mai hauria vist, torrar-se sota el Sol mediterrani més potent, observar paisatges magnífics i postes de Sol d’ensomni, fer nous amics internacionals… Tot això (i més!) era el que m’esperava quan, l’estiu passat, vaig sol·licitar participar a la Summer University de l’illa on la mitologia situava el laberint que empresonava el Minotaure: l’assolellada però blava Creta!

Gràcies a AEGEE vaig poder conèixer aquest paradís i, sobretot, fer amics de diferents cultures amb qui encara em retrobo als diferents esdeveniments de l’associació o visitant-los als seus propis països. S’ha de viure per entendre-ho! No dubtis en sol·licitar per passar l’estiu de la teva vida!”

Miguel Larrañaga, 24 anys. “La experiencia de visitar Rumanía y en concreto Transilvania fue unas de las memorias que nunca olvidaré. Gracias al tiempo que pasé allí pude conocer a su gente, su cultura, su país… Reunirme con gente de casi 10 países diferentes y convivir codo con codo durante dos semanas crea un vínculo que nunca se romperá, por muy lejos que estemos o por muy separados que parezcan nuestros destinos”.

Alba Morera, 28 anys. “Sempre recordaré l’agost del 2013 com un dels més especials de la meva vida. De Bulgària en sabia quatre coses comptades i després de deu dies me’n vaig emportar grans experiències. Com ara coneixem ents bàsics de l’alfabet ciríl·lic,  sentir-me rica pagant en levs, els viatges en tren creuant el país de punta a punta, les curioses platges del Mar Negre, una calor asfixiant i moltes hores sense dormir. Però el més important va ser aquell grup de gent amb molts dels quals encara tinc la sort de mantenir-hi una bona amistat”.

aegee-SU

–> Per a més informació: www.aegeebarcelona.org i pr@aegeebarcelona.org
–> Data límit per a sol·licitar plaça: 24/04/2015